Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har du tatt hard reset? Hvis ikke, lagre waypoints og sett i gang.
    Team Colibri

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Har du tatt hard reset? Hvis ikke, lagre waypoints og sett i gang.
      Sir, yes Sir. I sort of knew it was coming

      Kommentera


      • Bra.
        Jeg har sett et par andre som har nevnt det samme på andre fora, men jeg har ikke sett noen løsning på det. det virker som det kommer an på hvilken mobil man bruker, dvs med mobil A går det ikke mens Mobil B fungerer. Ta kontakt med support, for dette må nok løses med ny software.
        Team Colibri

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
          Bra.
          Jeg har sett et par andre som har nevnt det samme på andre fora, men jeg har ikke sett noen løsning på det. det virker som det kommer an på hvilken mobil man bruker, dvs med mobil A går det ikke mens Mobil B fungerer. Ta kontakt med support, for dette må nok løses med ny software.
          Det gjorde ingen skillnad, men jag kan ansluta till ett mobilt 4G bredband, så det lär ju vara något med telefonen

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
            Måste hds live kopplas ihop med just wifi för att så att säga ha Link-möjligheten med att dela skärm osv, eller går det bluetooth med?
            Tycker inte det är speciellt intuitivt med hotspot/wifi/bluetooth osv. Trots idogt bläddrande i manual och online.
            Som det är nu så är jag uppkopplas på enhetens wifi.
            Men då Kan jag inte tex använda internet på telefonen utan att först koppla bort mig från enhetens wifi.
            Stökigt.
            Vad säger proffsen? (Proffset )
            Verkar kommit en lösning nu..


            Dual Mode Wi-Fi

            The internal Wi-Fi on HDS LIVE can now connect to the internet and perform screen mirroring via the Link App at the same time. Previously there were two Wi-Fi modes and users would switch between Client OR Access Point. The wireless page has been updated with wizards to help users connect the MFD to the internet and to a mobile device.
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • Hej Allihop,

              Ny på forumet men har läst det senaste 100 sidorna.

              Jag har stött på lite problem efter senaste uppdateringen till mitt nya HDS Carbon 9" (ver 20.0) uppdaterade från version 3.0, problemen är följande:

              1. Jag har haft dubbla sjökort i enheten (C-MAP EN Y-050 & C-MAP EN Y-299). Efter uppdateringen så får jag inte längre upp 050 kortet, ingen reaktion alls när jag tar ut och sätter in det, kommer inte upp under files heller. Testade att köpa ett tomt 16GB och satte in i samma slot och det kommer upp så läsaren i enheten fungerar som den ska. Kan kortet vara kras helt plötsligt och vart vänder jag mig isåfall, CMAP support?

              2. Åkte i sjö X under Onsdagen med mina vanliga inställningar, känslighet runt 68%, uppdaterade mjukvaran på Torsdagen till ver 20.0 och åkte ut på samma ställe igen på Fredagen och märkte då att jag behövde sätta känsligheten runt 80-82% för att uppnå samma nivå av känslighet. Är detta normalt med den nya uppdateringen eller har det blivit något fel? Ökningen är markant därav min oro.

              Har glömt att köra Hard Reset efter uppdateringen så kommer göra detta och åka ut på vattnet igen på Onsdag så kommer med en uppdatering på Onsdag kväll.

              -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

              EDIT: Mailade C-MAP support igårkväll, fick kontakt med en imorse och dem bad om foto på kortets läsare. Jag har inget sådant här då det följde med ekolodet när jag köpte det från Mojoboats. Utan kvitto eller några som helst bevis att jag faktiskt hade ett Y050 så laddade dem mitt konto med en ny kopia, väldigt bra support om någon annan upplever samma problem.
              Senast ändrad av Undebeck; 2020-04-06, 18:56.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Undebeck Visa inlägg
                Har glömt att köra Hard Reset efter uppdateringen så kommer göra detta och åka ut på vattnet igen på Onsdag så kommer med en uppdatering på Onsdag kväll.
                Hej och välkommen!

                En hard reset verkar göra underverk vid många olika problem så vi håller tummarna för att det löser det hela även för dig.

                Kommentera


                • Då ska vi se,

                  Har fått liv i min fars gamla HDS 7 gen 1 (han behöver den inte sen ett par år tillbaks eftersom han strök med) och denna sitter då i en plasteka som jag bedriver merparten av mitt fiske ifrån. Sjön som båten ligger i är en ganska liten rackare så inga riktiga sjökort finns (vad jag kunnat hitta på de gamla minneskorten). Min plan var då att att köra med Genesis, men se att det gick ju inte alls då man skulle ha minst Gen 2.

                  Sitter i valet och kvalet om man skulle köpa sig något som klarar detta, men samtidigt så är det mest vad som är under båten som är mest intressant. Till störst del är det jerkbait som gäller med undantaget för någon trolling tur.

                  Är det stor skillnad i snabbhet/detalj(träffsäkerhet)/etc med ett nyare ekolod och plotter eller klarar jag mig egentligen med detta? Bortsett från kartdelen då alltså, för det är något jag saknar men har det inte hänt jättemycket på fronten till själva "se nedanför" så kan jag lika gärna köra vidare med samma. Tror jag...

                  Nåväl, ge mig gärna tips vad ni tror. Ny på detta med ekolod.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av N_micke Visa inlägg
                    Då ska vi se,

                    Har fått liv i min fars gamla HDS 7 gen 1 (han behöver den inte sen ett par år tillbaks eftersom han strök med) och denna sitter då i en plasteka som jag bedriver merparten av mitt fiske ifrån. Sjön som båten ligger i är en ganska liten rackare så inga riktiga sjökort finns (vad jag kunnat hitta på de gamla minneskorten). Min plan var då att att köra med Genesis, men se att det gick ju inte alls då man skulle ha minst Gen 2.

                    Sitter i valet och kvalet om man skulle köpa sig något som klarar detta, men samtidigt så är det mest vad som är under båten som är mest intressant. Till störst del är det jerkbait som gäller med undantaget för någon trolling tur.

                    Är det stor skillnad i snabbhet/detalj(träffsäkerhet)/etc med ett nyare ekolod och plotter eller klarar jag mig egentligen med detta? Bortsett från kartdelen då alltså, för det är något jag saknar men har det inte hänt jättemycket på fronten till själva "se nedanför" så kan jag lika gärna köra vidare med samma. Tror jag...

                    Nåväl, ge mig gärna tips vad ni tror. Ny på detta med ekolod.
                    Ja det blir mycket bättre bild,dessutom så slits givaren.
                    ex lowrance hook reveal 7, skulle vara betydligt vassare och med sjökort.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

                      Ja det blir mycket bättre bild,dessutom så slits givaren.
                      ex lowrance hook reveal 7, skulle vara betydligt vassare och med sjökort.
                      En Hook 2 Splitshot då? Samma även där, att livet skulle bli bättre?

                      då har konstaterat att det bilden blir bättre samt såklart det åtråvärda med Genesis. Frågan kvarstår dock om det blir 3.5-4.5K bättre...Svårt detta

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 875 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 673 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 933 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      160 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X