En tråd om DrDepth - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En tråd om DrDepth

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jävla surt! Hittade drdepth i förrgår och skulle slå till idag (var tvungen att kontrollera om min Navman 4150SX hade rätt förutsättningar). Döm om min förvåning när nu någon gått o köpt upp hela klabbet igår!

Hoppas att fd ägaren fick bra betalt (med tanke på den ENORMA marknad denna app har!) samt att nya ägaren snart gör appen tillgängligt igen i Play Butiken. Fast å andra sidan kanske det var tur att jag inte hann investera i den "gamla" drdepth med tanke på support för äldre versioner...

Ingen info finns på yahoo drdepth groups heller. http://tech.groups.yahoo.com/group/DrDepth/

Kommentera

• Ska bli intressant att se var detta slutar.

Bara att hoppas på att dom sköter det snyggt, men pengar styr somvanligt så... man är väl för negativ kanske

Kommentera

• Re: En tråd om DrDepth

Hoppas verkligen att den som köpt driver vidare, fast jag tycker det luktar lite lowrance eller något. Varför skulle de annars stoppa försäljningen..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hell-man Visa inlägg
          Lowrance kanske ?? De vill väl ha mer kunder till insight kanske ??

För de skriver lite lustigt..
          Haha, min första tanke också. Vore ju iskallt att köpa upp och lägga ner bara för att dra över alla kunder till Insight Genesis.

...jänkare...
          Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Sv: En tråd om DrDepth

Jag tror inte dom får köpa upp det bara för att lägga ner det.. Det är ju som att Microsoft skulle köpa upp alla små konkurrenterna och lägga ner dom för att få monopol på sina produkter.
            Har för mig att det delades ut saftiga böter för en liknande grej nyligen.
            Men vad vet jag..

Kommentera

• Det var ju lite synd att det blev uppköpt.
              Jag har också varit lite inne på att skaffa på Dr. Depth.

Tittade lite på Lowrance insight, men det är inte så kul att man ska ge dem all kartdata (om jag förstod rätt).
              Vi får väl hoppas på någon ny programmerare som vill göra en mjukvara liknande Dr. Depth
              Ola

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                Det var ju lite synd att det blev uppköpt.

Tittade lite på Lowrance insight, men det är inte så kul att man ska ge dem all kartdata (om jag förstod rätt).
                Vi får väl hoppas på någon ny programmerare som vill göra en mjukvara liknande Dr. Depth
                Kartdatan kommer samlas in av alla och sen när Lowrance har tillräckligt bra teckning på kompletta kartor kommer dina loggningar bidra till att Lowrance tjänar in mer pengar än dem de tog när du teckande abonnemang för Insight Genesis

Förhoppningsvis har Navico och Lowrance häcken full med att släppa android-appen som aldrig kommer.
                Alumacraft så klart!

Kommentera

• Sv: En tråd om DrDepth

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                  Det var ju lite synd att det blev uppköpt.

Man får hoppas att dator man kör drdepth på inte havererar då. Om du/ni vill så är det bara att hänga med på detta projekt om du vill. Samma princip som lowrance Insight Genesis bara att det inte kostar något och du får till gång till andra loggade sjöar samtidigt:

/Kallin

Kommentera

• En tråd om DrDepth

Jaha, det var ju riktigt bra timing. Finns det möjlighet att köpa en begagnad licens och tanka hem programmet eller det är, i alla fall för tillfället, kört?

Fast det är kanske ingen som har några svar just nu?

Kommentera

• Re: En tråd om DrDepth

Hörde ett rykte om upp köpet att det inte skulle vara lowrance,garmin, humminbuird eller navionics så det är nog bara å avvakta så kanske försäljningen kommer igång.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Miller_time, 2025-03-23, 16:17
                      2 svar
                      197 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Miller_time  
                      Startad av Miller_time, 2025-03-30, 18:07