servicekostanpå en 30hp suzuki - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

servicekostanpå en 30hp suzuki

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kolla även med försäkringsbolagen om maskinskada täcks.

Står i villkoren att motorn ska skötas enligt tillverkarens rekommendationer mm men det finns som sagts alltid undantag. Det brukar vara maxålder på 10-12år och skillnaden är att det är en självrisk som man slipper på garanti.

Min har bara Europagaranti på 3år och inte 5år och istället har jag maskinskadeförsäkring i 10år från försäkringsbolaget där jag får serva själv om jag kan dokumentera att den servats varje år. (Kvitton)

Nu är motorn 3år och någon månad så servar själv framöver. Spar nog 1500kr årligen men framförallt inte behöva in med den och lämna.
    Alumacraft så klart!

Kommentera

200 tim service på min Suzuki 20hk -14 skulle kosta strax över 4000:- utöver olja, oljefilter å vxl-husolja var de impellerbyte, å ventiljustering, att Suzuki skulle tillåta att man servar själv tror jag inte på, dom tillät iaf inte mig de, servar min själv ändå, då jag tycker de är på tok för dyrt... 7 år har man ju betalat hälften av vad motorn kosta,

Kommentera

Ursprungligen postat av rickardsen Visa inlägg
        200 tim service på min Suzuki 20hk -14 skulle kosta strax över 4000:- utöver olja, oljefilter å vxl-husolja var de impellerbyte, å ventiljustering, att Suzuki skulle tillåta att man servar själv tror jag inte på, dom tillät iaf inte mig de, servar min själv ändå, då jag tycker de är på tok för dyrt... 7 år har man ju betalat hälften av vad motorn kosta,
        den firman skulle jag aldrig mer satt min fot hos....rena ockerpriset...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

[QUOTE=anteman;

Evinrude E-tec. behöver väl bara servas, typ var det var 300:e timme (?!) (om man kör på deras finolja) eller något sånt och så vinterkonserverar man själv där emellan... Så den behöver inte verkstadsservas varje år men när det ska ske är den riktigt dyrt har jag hört/läst vill jag minnas....[/QUOTE]

E-tec 30 har jag, service var 3e år för 1900:- är överkomligt tycker jag iaf

Kommentera

nu servar ju jag själv men frågan är om det inte vore värt 2000 om året för att slippa ha en e-tec på akterspegeln....
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
            10 svar
            4 852 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg heinrich79  
            Startad av Andreasbd, 2018-04-01, 20:48