Typa ned EU-trailer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Typa ned EU-trailer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo Fogelsta har en 650 men så stadigt byggd att den knaprar bort väsentlig lastvikt...

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
      Köper du en ny trailer ber du bara återförsäljaren typa ner kärran till önskad vikt innan första registreringen.
      Kan de göra så? Jag tänker på vad återförsäljaren till Tiki sa som jag nämnde ovan...?

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
        vi har en ombyggd husvagnskärra som vi gjorde byggde om till eu-trailer

vi kunde i princip välja valfri vikt upp till 750kg för att passa till bilen.
        så det borde inte vara några problem. ring till bilprovningen å prata med dom, går det så bokar du en omregning samtidigt

Detta hittade jag på nått MC-forum från 2015
        Vägde ner båtsläpet förra våren. Då bytte jag till ett däck med annat index än det som den var reggad med (dimensioner ?).
        Däcken jag satte dit tål klart mer än vad jag ville att släpet skulle ha i totalvikt. Jag fick själv ange vilken totalvikt jag ville ha i samband med omregistreringen. Det som krävdes var att man gjort någon form av teknisk förändring. Så om det inte finns däck med lagom index, prova byta dimension. Och ange din nya totalvikt.
        Ja det där med däcken frågade jag faktiskt Transportstyrelsen om, om ett däckbyte (till lägre belastningsindex) kan anses utgöra en "större teknisk förändring" som tydligen ska till för att kunna typa om EU-trailers. Frågade även om byte av kulhandske kan ses på samma sätt... Vi får se vad de säger...
        Senast ändrad av anteman; 2016-06-14, 19:42.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Kan de göra så? Jag tänker på vad återförsäljaren till Tiki sa som jag nämnde ovan...?
          Blev faktiskt lite förvånad när jag läste Tikis svar.
          Jag frågade Co-trailer (för övrigt en av de mest stabila och prisvärda kärrorna på marknaden) den frågan för några år sen.
          Hade då en Subaru som bara fick dra 500 kg obromsat och enligt Peter på Co kunde han fixa det utan problem.

Men detta var för ca 3 år sedan och det kanske har ändrats lite regler sedan dess?

Kommentera

Co-trailers svar ska undersökas, tack!

Kommentera

Co-trailers svar ska undersökas, tack!
              Hittade något företag innan som säljer släp som erbjuder sig att registrera släpet med annan vikt.

Men Är det ett helt nytt släp som inte registrerats tidigare så ska du kunna välja vikt själv.

Detta från fogelsta som säger att man kan registrera med lägre vikt
              exempel en vagn som är gjord för 2000kg tas i trafik med en totalvikt på 1500kg av första ägaren, när sedan vagnen säljs vill den nya ägaren typa upp vagnen till 2000kg då kommer de krävas att påskjutsanordning byts till annan påskjut oavsett av vad som sitter på vagnen.

Kommentera

Co-trailer verkar ha slutat med båttrailers eller bytt namn...

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                  Hittade något företag innan som säljer släp som erbjuder sig att registrera släpet med annan vikt.

Men Är det ett helt nytt släp som inte registrerats tidigare så ska du kunna välja vikt själv.

Detta från fogelsta som säger att man kan registrera med lägre vikt
                  exempel en vagn som är gjord för 2000kg tas i trafik med en totalvikt på 1500kg av första ägaren, när sedan vagnen säljs vill den nya ägaren typa upp vagnen till 2000kg då kommer de krävas att påskjutsanordning byts till annan påskjut oavsett av vad som sitter på vagnen
                  Ja, det du säger om Foglesta överensstämmer ju med vad tre S säger, ska försöka nå några tillverkare/generalagenter och höra mig för...

Kommentera

Co-trailer verkar ha slutat med båttrailers eller bytt namn...

Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                      Tack, hittade sidan men inga båttrailers i deras meny...med mobilen i panoramaläge... När jag reste mobilen blev menyn komplett...
                      Tydligen klarar inte alla webbsidor moderna mobiler fullt ut...

Och även men komplett meny så fanns inget alls under relevanta rubriker...
                      Senast ändrad av anteman; 2016-06-14, 20:59.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
                      15 svar
                      760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                      4 svar
                      365 visningar