Danica / Vulgata 2012 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Danica / Vulgata 2012

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Danica / Vulgata 2012

Tänkte man kunde starta en tråd kring när danican/vulgatan börjar kläcka i vårt avlånga land i år.

Så är det någon som börjar se en kläckning och vart så kan man ju rapportera det här.
    Varför inte även rapportera in sin första danica/vulgata fångade firre för året, med bild och och allt.

Toppen ide'!

Jo, vi har haft en första, hyfsad Vulgata kläckning förra måndagen i Björka dammen här i östra Skåne enligt vad jag har hört av fiske vakterna.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

det kläcker mängder av vulgator i Lidköpings trakterna, och vid åarna kring lidan osv, har sett lite mindre sländor i uddevalla också, så det har kommit igång nu!

Kommentera

I Svartån där jag bor är danican i full gång.

Kommentera

Såg EN sandslända i helgen när man va och fiskade, så det är inte riktigt igång i sthlm trakten
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

I göteborg har det kläckt ett tag nu, dock ganska sparsamt. Fisken har svårt att uppfatta kläckningarna då det varit för bra väder och sländorna har flugit direkt till strandkanterna. Dagfisket har väl uteblivit ngt men spentfisket har varit helt okej!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            159 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X