Ursprungligen postat av Vidar
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
I väntans tider...
Collapse
X
-
ca 16m lina utanför toppen plus det man skjuter utUrsprungligen postat av engqvist Visa inläggFår inte riktigt ihop det heller. En Python #6 på en cult #5??
Kan inte vara många meter utanför spötoppen?
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Jag vet faktiskt inte. Jag flyttade hit förra året och har inte varit på någon premiär i Svartån.Ursprungligen postat av Wadman Visa inläggHur ser det ut på en sådan premiär. Är det möjligt att fluga lite eller brukar det vara för mycket besökare?
Men jag misstänker att det är ganska mycket folk. Kanske är det lugnare vid flugfiskesträckan. Inne i stan bör man nog hålla sig undan får jag en känsla av. Är själv ganska allergisk mot för mycket människor vid ett fiskevatten. Därför brukar just premiärdagar inte tillhöra min favorit. Men i år kommer jag nog trots allt att cykla ned med flugspöt, om inte för att fiska så åtminstone för att titta på spektaklet och se om man stöter på andra flugfiskare att språka med.
Kommentera
-
Pallade det med så pass, utan att ge sig. Det trodde jag faktiskt inte. Du måste ju haft böj även på handtagetUrsprungligen postat av mojoman Visa inläggca 16m lina utanför toppen plus det man skjuter ut
Kommentera
-
Delar din allergi, men blir kanske ett besök ändå.Ursprungligen postat av Vidar Visa inläggJag vet faktiskt inte. Jag flyttade hit förra året och har inte varit på någon premiär i Svartån.
Men jag misstänker att det är ganska mycket folk. Kanske är det lugnare vid flugfiskesträckan. Inne i stan bör man nog hålla sig undan får jag en känsla av. Är själv ganska allergisk mot för mycket människor vid ett fiskevatten. Därför brukar just premiärdagar inte tillhöra min favorit. Men i år kommer jag nog trots allt att cykla ned med flugspöt, om inte för att fiska så åtminstone för att titta på spektaklet och se om man stöter på andra flugfiskare att språka med.
Kommentera
-
Inga som helst problem, du måste ha provat vision cult fiber på mässan, jag har kolfiber varianten inte den i glasfiber. Ingen flexande/vibbrerade i spötoppen efter att man laddat spöt, mjuk och följsam hela vägenUrsprungligen postat av Wadman Visa inläggPallade det med så pass, utan att ge sig. Det trodde jag faktiskt inte. Du måste ju haft böj även på handtaget
Senast ändrad av mojoman; 2013-04-09, 17:52.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Nix, var inte något fiber spöUrsprungligen postat av mojoman Visa inläggInga som helst problem, du måste ha provat vision cult fiber på mässan, jag har kolfiber varianten inte den i glasfiber. Ingen flexande/vibbrerade i spötoppen efter att man laddat spöt, mjuk och följsam hela vägen
Skulle nog själv hålla mig runt 10gr på det spöt, men det är ju som sagts en smaksak.
Senast ändrad av Wadman; 2013-04-10, 05:19.
Kommentera
-
Nästa lina blir en DT5 lina till spöt, nu var det så att jag hade en python lina som köptes förra året och det funkar med den så det får bli den linan. Vilken lina va det på spöt du provade ? En WF6 eller DT6 ?
Ja om det inte nu va en GL presentation WF4 som väger 10g :PFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Satt en femma på den ( fabrikat? ). Klart du skall köra på python sexan om du gillar den. Är ju en grym lina. Testade även Sameo Globetrotter femman och på den satt det en DT ( taipan 5 ). Skön komb,. Var tidigt på mässan på fredagen, just för att kunna testa lite spön. Senare blir det för stökigt. Provade även ett MHX custom 9" #5 ( capricorn ). Klingan diskuterades här för ett tag sedan. Satt en GL experience fem på den. Den komb, var en riktig långkastare och det var inga som helst problem att lägga ner linan snyggt, även på distans. Sameo Ventus ( viper sju ) testade jag också, bra tryck även i den. Testade även en Big Daddy nia, som man bara hört bra om. Fast den gav inte någon mersmak, utan tyckte den var tung och lite halvtrög. Förstår inte den ljusa kritiken av det spöt?. Kastade ganska bra med B-D linan, men känns som om det mest var linans förtjänst. En kanonlina för tyngre flugor. En sådan intermediate skall helt klart införskaffas.Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggNästa lina blir en DT5 lina till spöt, nu var det så att jag hade en python lina som köptes förra året och det funkar med den så det får bli den linan. Vilken lina va det på spöt du provade ? En WF6 eller DT6 ?
Kommentera
-
I dag var det en Regnbåge premiär som hette duga i Björka!
Många fiske sugna fiskare var det vid vakt kuren redan straxt efter kl 07:00 då jag kom. Och i dag kunde den mest gröne nybörjare ha fått en fisk eller två. Det togs fiskar på både fluga och spinn så att det stänkte om det!
Tog mig litet över en och en halv timme att landa fiskarna nedan + att jag hade även ett antal nafs på den svarta hjorthårs flugan med kort, gul marabou stjärt # 10. Fiskad med små knyckar sakta efter botten. Så det gick som sagt fort att få fisk kvoten, (Det var nästan litet FÖR bra ska jag säga. Men så var det mycket ny insatt fisk också. ) Så jag fick helt enkelt packa ihop och gå och fika och fiske ljuga en stund med de andra killarna och tjejerna innan jag tog bilen hem. Fiskarna var på en liten bit över kilot båda 2 men var mycket pigga fighters.
Och så stötte jag på Micke Finn som var ute och vädrade flugspöt han med. Kul att få råka dig personligen Micke! Vi syns snart i Björka igen. Hoppas att du hade ett riktigt skit fiske du med.
Så nu är nollan spräckt för i år.
Ska dit i veckan igen.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-13, 19:16.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Kommentera