I väntans tider... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En spänt slända är inte det en fluga som vingarna sticker ut på båda sidorna av flugan?

Kommentera

• det stämmer, när dagsländan lever har den vingarna rakt uppå och när den håller på och dör eller är död landar vingarna på vattenytan dvs rakt åt sidorna
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Ok tack

Kommentera

• Dagens fiske i Björka gick bra. Men det var betydligt länge mellan fiskarna nu.

Men fick en liten rackare på förmiddagen ca. 8 hg. på den svart och gula Idioten. Tyvärr, kom en del av ett finger med på bilden. Lätt hänt med en mobil kamera.

Och senare på eftermiddagen i det vår varma vädret denna på drygt 1.6 kg på en rosa och cerise färgad streamer. Det är ingen skada på stjärtfenan, utan en växt.

Hade ett par nafs också mellan dessa firrar. Det vakade faktiskt litet granna när vinden lade sig och solen tittade fram. Troligen åt fiskarna av de få Fjädermyggor som hade kläckts. Men jag fick aldrig någon stigning till torrisen när jag prövade.

Men nöjd ändå.

Kompisen som spinn fiskade tappade ett par fiskar och fick en skaplig.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-16, 16:18.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Det gör inget om fiskaren är med det ska ju va en fisk och en glad fiskare. Isen börjarsläppa runt kanterna på sjön hämme så troligtvis är isen borta om några veckor. Vad ska jag prova med nu i en älv på rägnbåge?;-)

Kommentera

• Härligt å se att du är igång med fisket, Göran. Grattis till premiärfirrarna! Shit va fiskesuget steg nu när man fick se de fina bågarna. Fin kondition på de också!

Snart blir det vår här uppe också, hoppas jag... Fast jag kan tänka mig att det är minst 10-15 cm is kvar i "mina" P&T pölar (Malmsjön, Acksjöarna, Rudan, Nävsjön, Åkers-sjöarna osv) Visserligen inte varit förbi och kollat, men isen var nog säkert 25 cm i Malmsjön i slutet på februari, så det är nog långt kvar än...
              Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Ursprungligen postat av Linus ÖRING Visa inlägg
                Det gör inget om fiskaren är med det ska ju va en fisk och en glad fiskare. Isen börjarsläppa runt kanterna på sjön hämme så troligtvis är isen borta om några veckor. Vad ska jag prova med nu i en älv på rägnbåge?;-)

Sant det.

Testa med färgglada och glittriga streamers med guld skalle eller annan förtyngning. Bäckslände nymf, Har örat, Pheasant tail nymph , Wolly Bugger i svart och Montana nymfen som jag tror är rätt säkra kort att satsa på.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-17, 05:44.

Kommentera

• Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                  Härligt å se att du är igång med fisket, Göran. Grattis till premiärfirrarna! Shit va fiskesuget steg nu när man fick se de fina bågarna. Fin kondition på de också!

Snart blir det vår här uppe också, hoppas jag... Fast jag kan tänka mig att det är minst 10-15 cm is kvar i "mina" P&T pölar (Malmsjön, Acksjöarna, Rudan, Nävsjön, Åkers-sjöarna osv) Visserligen inte varit förbi och kollat, men isen var nog säkert 25 cm i Malmsjön i slutet på februari, så det är nog långt kvar än...
                  Tackar!

Björka dammen, skämmer verkligen bort en med konditions stark och vacker fisk. De flesta fiskar jag har fått genom åren där ser ut på det viset.

Hoppas att väder gudarna kopplar på värmen längs hela landet snart så att vi alla kan börja att blöta flugor på allvar!

Kommentera

• Grattis till fina fiskar. Nu blir ju fiskesuget inte mindre precis. Vill ut å inviga nya utrustningen men det dröjer någon helg än........ :-( Togs några riktiga bamsingar i kejsardammen med i helgen.

Kommentera

• Tackar så mycket!

Ja, jag hörde att ägaren till Kejsardammen hade stoppat i ena riktiga torpeder denna gång. Den pölen ligger fint. Men vattnet är rackarns så humus färgat. Så det vill till flugor med "lys kraft", typ orange Zonker, Fritz cat whisker och gul Dog nobbler t.ex.

Skitfiske på dig när det blir dags!
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-17, 11:32.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      156 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X