Vart kan jag köpa sådana som jag sätter på linan på som jag sätter i rullen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
I väntans tider...
Collapse
X
-
En liten fråga om björkadammen, är det tillåtet att köra C&R ? Tänkte eftersom du hade fått 2 fiskar o sen va det färdig fiskat. Ska man ut o fiska vill man fiska så länge som möjligt.
Själv bedriver man tiden med dubbla doser fiskefilm spola och pausa i mellan åt studera och observera. Kul och se att fisken beter sig olika i olika delar av landet. Lapptop i famnen och gamla inspelade filmer på digitalboxenFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Vad betyder C&RUrsprungligen postat av mojoman Visa inläggEn liten fråga om björkadammen, är det tillåtet att köra C&R ? Tänkte eftersom du hade fått 2 fiskar o sen va det färdig fiskat. Ska man ut o fiska vill man fiska så länge som möjligt.
Själv bedriver man tiden med dubbla doser fiskefilm spola och pausa i mellan åt studera och observera. Kul och se att fisken beter sig olika i olika delar av landet. Lapptop i famnen och gamla inspelade filmer på digitalboxen
Kommentera
-
Det är tyvärr inte tillåtet med C&R i björka.Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggEn liten fråga om björkadammen, är det tillåtet att köra C&R?
Det betyder att man släpper tillbaka fisken man fångar. C&R är en förkortning för Catch and release.Ursprungligen postat av Linus ÖRING Visa inläggVad betyder C&RAntal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Linus ÖRING Visa inläggNej jag memade skälva spolen.
Det kan jag inte svara på. Beror ju på vilken tillverkare och vilken modell det är? Du får googla runt bland nät butikerna eller ta ett snack med stället där du köpte den.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-14, 10:32.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Nej som sagt, det är inte tillåtet. Men så lätt fiskat som det var i går är det ju inte normalt. Och har firren ställt in sig på Fjäder mygg när du kommer hit? Då kan det bli långt mellan huggen.Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggEn liten fråga om björkadammen, är det tillåtet att köra C&R ? Tänkte eftersom du hade fått 2 fiskar o sen va det färdig fiskat. Ska man ut o fiska vill man fiska så länge som möjligt.
Själv bedriver man tiden med dubbla doser fiskefilm spola och pausa i mellan åt studera och observera. Kul och se att fisken beter sig olika i olika delar av landet. Lapptop i famnen och gamla inspelade filmer på digitalboxen
De enda tillfällena när det är ungefär lika lätt som i går. Det är det om någon slända skulle kläcka i ett större antal.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-14, 10:24.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Spent flugor, betyder ju imitationer av döda insekter. Fiskar flugan gör som man brukar med Fjädermygg och deras puppor. "Dead drifta " den. Dvs. att du bara lägger ut flugan där du vill ha den. Och sedan i stort sett står och "metar" med sländan eller myggan. Och låter sedan vågor och vind sköta fiskningen av flugan. Bäst är det om man har sid vind. Då lägger man upp flugan i motvinden och sedan får vinden / vågorna fiska flugan sid ledes i en pendel rörelse. Det viktiga är att du ser till att ta in lös lina så att du har bra kontakt med flugan. Ett fiske som kräver att du håller koncentrationen uppe ( ibland länge ) och har tålamod.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-14, 19:36.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Kommentera