Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
I väntans tider...
Collapse
X
-
Tog en skogspromenad och samtidigt tittade hur det stod till med P&T sjön här hemma.
Det jag möttes av var detta:
Det lär dröja innan man kan doppa en fluga i den sjön.
I Svartån så är det fiskeförbud fram till premiären 20 april.
Men vad gör väl det när man kan ta bilen och åka till ned till "Hemligån" och fiska efter vild öring.
Kommentera
-
Ja igår vart de premiär för älvfiske, inge fisk men vad gör det när man får dänga fluga i vatten där det finns öring och harr. Vädret vart kanon och stämningen hög när lite nya prylar plockades fram och testades.
Vision cult #5 med sameo python WF6 fungerade klockrent ihop, en annan som testade gillade spöt med linan "Perfekt spö för sommarens torrfluge fiske !!!!!" va hans kommentar. Verkligen ett kanon spö, fin böj i klingan när man fastnade i botten.
Testa lite flugor man bundit under vinter och titta på deras gång i vattnet, fishskull flugor med zonker är riktigt fina i gången.
Som ni kan se så har "budbäraren" börjat kravla upp ur vattnet, vart en himla massa bäcksländor överallt där man gickSenast ändrad av mojoman; 2013-04-07, 18:47.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Skönt att de finns vissa saker som följer AFTM klassningen fortfarande
Sen angående bäcksländorna, de vart otroliga mängder av dom, så hoppas att alla krypen som kommer i år kommer i samma stil....I TUSENTAL mer än vanligt
Senast ändrad av mojoman; 2013-04-07, 20:22.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Ja, det är en jäkla tur det!!!
Jag är less på denna snudd på rymd vetenskap som 98% av lin och spö tillverkarna tvingar oss att ta till när det kommer till WF och longbellys annars. I alla fall så länge man inte har ett spö som det finns sådana linor till från samma tillverkare.
Härligt att Bäcksländorna är så bra i farten! Och får man tro SMHI? Så kommer det en värme bölja på fredag. Tyvärr, kommer den någon dag för sent för att det ska bli P&T premiär här till helgen är jag rädd. Men man har ju alltid Bäcköringen att titta till i annat fall? Inte helt fel det heller.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-08, 08:15.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
ja man får hoppas att premiären är igång 9-12 maj för då kommer man ner till malmö......då måste man passa på o testa björkabågarna.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Skit kul att du kommer ner då!
Då får vi se till att råkas vid pölen.
Tror säkert att tills dess iaf. så ska det vara full fart i dammen.
EDIT:
Får hoppas att det ser ut så här vid dammen när du kommer ner:

Och att du får ett par sådana här. Denna firre vägde 2.2 kg. Tog den på en foam Gräshoppa.

Förra året i mitten på maj, så var det gott om Bibio och Brun vass slända. Vi hade ett tok bra torr fluge fiske från denna tid och in i första veckan av juni. Sedan kom det ju en lång period med skit väder tyvärr.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-08, 08:58.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
ja en sådan skulle va kul o få drilla på nya spöt, de kommer nog bli kanon tills det. Får leta fram tweed utstyrseln och finskor, kommer man dit i full vildmarks mundering blir man väl utskrattad av folket
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Det finns det goda chanser till.
Njae, de flesta som fiskar där skulle nog snarare höja på ögonbrynen om du kom i tweed?
Här är det div. vildmarks brallor och jackor som gäller för det mesta. I och för sig såg jag en gentlemanna fiskare i tweed liknande byxor, vit skjorta, slips och en panamahatt av strå i somras. Men denna slags klädsel är ganska sällsynt.
Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-08, 09:14.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Kommentera