Ursprungligen postat av BeBest
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad saknade du i din flugask detta år ?
Collapse
X
-
Ta bara med flugfiskeprylarna på fisketrippen, då blir det ganska enkelt vad man ska fiska medFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
-
Men hu det där låter allvarligt!Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggÄven detta år saknades all lust till att använda flugspöet och vad därtill hör ... och ändå hade jag uppdaterat utrustningen med ny rulle och tafsar.
Du får tvinga iväg dig när säsongen börjar bara för att känna av lite... Med fika korgen och spöt samt ett par goda vänner.
Kommentera
-
Hmmm Det låter som om du skulle behöva följa med mig och en kompis ut och fiska. Vi har bara ett krav när vi är ute och det är att det ska vara trevligt!Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggJag gör så och jag fiskar hellre än använder flugspöet. I min flugask saknas lusten till flugfiske men den svämmar över än av de olust och motvilja som flugfiskekursen 1993 impregnerade mig med.
Vi gjorde en helg uppe vid en P&T sjö och hade tattartermos med oss och åt skogen för mycket wirre...
Kan säga att vi hade en toppen helg även om det inte blev så mycket fiskat
Kommentera
-
Som jag alltid säger red tag kan man inte vara utan i harrfisket
Vad den imiterar finns det många teorier om.
Det är en riktigt gammalt mönster från mitten av 1800 talet.
Testat många andra färger på butten men inser alltid samma sak
Originalet slår allt.
Vad som alltid saknas i asken är haröron
Binder alltid upp några stycken innan fiske turen.
Kommer alltid hem utan haröron.
Dom går åt som smör i dom norrländska älvarna.
Finns nog ingen fluga som fiskar så bra med både fisk och botten napp :-)
Kommentera
Kommentera