I väntans tider - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ha ha ha

Egentligen är man lite av en självplågare. Man borde dra en påse över huvudet och hålla sig inne till man vet att man kan ut och fiska.

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Varför måste du lägga ut sådana bilder? Ska iväg nästa helg och hinner inget fiske förrän om 2 veckor. Och då kanske vädret ändrat sig. Får hemsk abstinens nu...

Kommentera

Det är faktiskt inte helt purjo att lägga ut sånt därnt!
      Det kliar som själve satan i tassarna, vill ut och vifta!

Började för övrigt binda upp lite nya buggers till vår planerade tur.
      Det känns helt absurt pilligt att binda buggers i #12 när man spenderat all bindartid sen september på att göra 30+ cm gäddflugor.

Vetskapen att man bundit ner till #20 så sent som i somras känns som fullkomligt hittepå.
      Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Ho ho hoo

Svartån
        Click image for larger version

Name:	2013-06-09 13.36.30.jpg
Views:	2
Size:	498,5 KB
ID:	1771768Click image for larger version

Name:	2013-05-23 19.08.09.jpg
Views:	1
Size:	621,5 KB
ID:	1771769

"Hemligån"

Name:	2013-06-06 18.17.54.jpg
Size:	669,4 KB
ID:	1771770Click image for larger version

Name:	2013-06-02 16.20.32.jpg
Size:	597,4 KB
ID:	1771771

Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
        Det är faktiskt inte helt purjo att lägga ut sånt därnt!
        Det kliar som själve satan i tassarna, vill ut och vifta!

Började för övrigt binda upp lite nya buggers till vår planerade tur.
        Det känns helt absurt pilligt att binda buggers i #12 när man spenderat all bindartid sen september på att göra 30+ cm gäddflugor.

Vetskapen att man bundit ner till #20 så sent som i somras känns som fullkomligt hittepå.
        Senast ändrad av Haspelmannen; 2014-02-08, 18:15.

Kommentera

Att lägga upp de där fotona gränsar nästan till sadism. Skulle ge vad som helst för att kunna att stå och stirra på en torris på den blanka vatten ytan och vänta på en stigning nu.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

He he he Jo jag är nog lite av en sadist.

Bilden med flugfiskesnubben är från i somras när danican kläckte i "Hemligån". På bilden står han och drillar en öring på ca 1 kg.

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Att lägga upp de där fotona gränsar nästan till sadism. Skulle ge vad som helst för att kunna att stå och stirra på en torris på den blanka vatten ytan och vänta på en stigning nu.

Kommentera

Ja, man undrar ju litet?

Suck! vad skulle man inte ge för en stilla dag vid fuktet och en pågående Danica kläckning nu?
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Du måste väl ha någon lokal tafs handlare? Själv skulle jag ta en vända till ÖB om jag hade en sådan å i min närhet....!!

Kommentera

Ja kläckningen av danica/vulgata är en härligt tid på året. Man längtar dit.
                  Det är en ren fröjd att bara sitta och titta på deras dans. Ren meditation.

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                  Ja, man undrar ju litet?

Suck! vad skulle man inte ge för en stilla dag vid fuktet och en pågående Danica kläckning nu?

Kommentera

Nä jag har ingen, för mig, vettig handlare i min närhet. Är rätt kräsen med vilka grejer jag inhandlar.
                    Så jag beställer allt som jag vill ha. Men grejerna kommer nu i början av veckan.

Ursprungligen postat av carpenter Visa inlägg
                    Du måste väl ha någon lokal tafs handlare? Själv skulle jag ta en vända till ÖB om jag hade en sådan å i min närhet....!!

Kommentera

Tafsmaterialet har kommit. Så nu finns det inget som hindrar mig från att springa till ån och vifta av mig de svåra abstinensen.

Sitter och tittar och pillar med flugaskarna, framför allt mina streamers som känns mest aktuella så här tidigt på året.
                      Den rosa känns som ett säkert kort för att locka de stelfrusna firrarna till hugg.

Name:	20140211_180454.jpg
Views:	1
Size:	528,0 KB
ID:	1771807

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                      29 svar
                      3 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg s1lvertungas  
                      Arbetar...
                      X