ska försöka komma ihåg nästagång jag får en fisk som skall behållas o ta en liten filmsnutt hur man dödar en fisk med kniven snabbt och smidigt.
Har sett fiskbonkare med priest som inte träffar rätt och mer eller mindre spelar baseboll fisken dinglandes i håven då de försöker träffa rätt
2 Effektiva sätt att döda firren med kniven, bonka med knivryggen eller kör in kniven mellan ögonen om det är modell större, typ gädda
Har sett fiskbonkare med priest som inte träffar rätt och mer eller mindre spelar baseboll fisken dinglandes i håven då de försöker träffa rätt
2 Effektiva sätt att döda firren med kniven, bonka med knivryggen eller kör in kniven mellan ögonen om det är modell större, typ gädda
Den var dessutom märkbart längre än vad min håv var bred. Och jag ljuger inte när jag säger att den vägde klart nära 3 kilo.
Dels för att den fisken var stor. Men mest för att jag missade min premiär båge. Hade sedan inte ett nafs på hela eftermiddagen innan dammen stängde för dagen. Ibland kan fisket vara hårt minsann!
Kommentera