Alla färg glada "julgrans karameller"" är ju giftiga så här års. Tänk Mickey Finn, orange Zonker och Masken t.ex. Men rosa, kan vissa dagar vara helt outstanding.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
I väntans tider
Collapse
X
-
Var en sväng på eftermiddagen för att kolla in hur det såg ut nu vid ån. Tja om vädret inte sätter käppar i hjulen så lär det bli ett besök i helgen med spöt. Högt vatten dock, men det är bara att sätta på den snabbsjunkande polytafsen och en färgglad streamer. Sedan får man se om det finns någon överlevande båge/öring kvar, vilket det borde.
Inte för att jag vill vara taskig, men...
Vill tillägga att insekterna har börjat vakna till liv vid ån. Såg fjädermygg.
Senast ändrad av Haspelmannen; 2014-02-12, 19:35.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wadman Visa inläggTänk en foamback typ Jocke, sakta dragen någon decimeter över bottnen. Nu snackar vi giftigt
Denna säljer flugor.se. Kan vara ruskigt effektiv.
Absolut gör vi det.
Den där kusen ser lockande ut. Syns bra på håll och rör mycket på sig i materialet.
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Anders Flugfiskare Visa inläggVar en sväng på eftermiddagen för att kolla in hur det såg ut nu vid ån. Tja om vädret inte sätter käppar i hjulen så lär det bli ett besök i helgen med spöt. Högt vatten dock, men det är bara att sätta på den snabbsjunkande polytafsen och en färgglad streamer. Sedan får man se om det finns någon överlevande båge/öring kvar, vilket det borde.
Inte för att jag vill vara taskig, men...
Vill tillägga att insekterna har börjat vakna till liv vid ån. Såg fjädermygg.
Inte det?
Trevligt att några flygfän har komit igång hos dig. Lovar ju gott när du väl kommer ut och vädrar flug spöt.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jo det lovar gott när man börjar se små insekter kravla omkring och vingla i luften..
Men nu tror jag väl inte att de stelfrusna bågarna/öringarna engagerar sig speciellt mycket i att fånga någon enstaka fjädermygga.
Däremot väntar jag spänt på när man kommer att se de första bäcksländorna. Då börjar det bli intressant tycker jag. Men tills dess blir det att nöta med färgglada streamers.
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggInte det?
Trevligt att några flygfän har komit igång hos dig. Lovar ju gott när du väl kommer ut och vädrar flug spöt.
Kommentera
-
En aptitretare från FiskeFeber:
Swing it!
Kommentera
-
Dröjer kanske inte så länge till innan Bäcksländorna kommer igång på allvar hos dig. Men så här tidigt på säsongen, så kan man ju leva med att fiska streamer. Då får man ju i alla fall en liten bot mot den värsta fiske klådan.Ursprungligen postat av Anders Flugfiskare Visa inläggJo det lovar gott när man börjar se små insekter kravla omkring och vingla i luften..
Men nu tror jag väl inte att de stelfrusna bågarna/öringarna engagerar sig speciellt mycket i att fånga någon enstaka fjädermygga.
Däremot väntar jag spänt på när man kommer att se de första bäcksländorna. Då börjar det bli intressant tycker jag. Men tills dess blir det att nöta med färgglada streamers.
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Det var inte snällt o lägga ut den rullen...... Nu kan man inte sova ju, det rycker i armen hela tiden. Måste ut o svinga spöt NU.
Men rullen va grym.Senast ändrad av Andreas Persson; 2014-02-14, 22:24.
Kommentera
Kommentera