I väntans tider - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad jag hört, så är det ganska mycket gädda i Svartån. Skulle tro att chansen är störst på platser gäddan normalt undviker. Nu när det inte varit isättningar på länge hade jag hoppat över lugnflyten i ån och sökt de ädlare arterna på lite grundare / steniga platser där det strömmar på riktigt bra.

Kommentera

Är man ute efter gädda i Svartån vet jag var man inte ska fiska. Är man ute efter den ädla arten vet jag var man ska stå och vifta.

Kommentera

Äntligen har man viftat av sig den värsta abstinensen.
        Tog mig ned till Svartån för att testa en sträcka jag haft koll på den senaste tiden (sträckan jag filmat).

Någon båge/öring blev det inte. Nötte på ett ställe som jag anser är hot... men nej. Tror inte jag kom ned ordentligt mot botten. Det enda som hände var att jag blev av med en streamer. Fastnade väl någonstans eftersom jag plötsligt såg att det inte satt något på tafsen.
        Sedan blåste det en del, vilket stundtals var rätt besvärligt. Önskade då att jag hade haft ett kraftigare spö (#7) för att dänga iväg mina streamers med.
        Annars var det faktiskt väldigt skönt. Solen sken stundtals och värmde på. Satt lutat mot en stor sten och njöt av tillvaron med min matsäck. Betraktade en ek där en hackspett härjade loss och en blåmes skuttade omkring.

Click image for larger version

Name:	20140217_112058.jpg
Views:	1
Size:	655,7 KB
ID:	1771843

Kommentera

Sluta frestas, det är inte rättvist! Här i Skåne blåser det som f.......n!

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders Flugfiskare Visa inlägg
            Någon båge/öring blev det inte. Nötte på ett ställe som jag anser är hot... men nej. Tror inte jag kom ned ordentligt mot botten.
            [ATTACH=CONFIG]64382[/ATTACH]
            Mycket ström och högt vatten kräver riktigt bra sjunkhastighet om man skall nå botten innan linan hänger rak. Även om det bara är ett par meter djupt. Krävs ju ofta att flugan hamnar precis framför nobban på dem för att de ska ta den här årstiden. Ett av skälen till att man har några sjunk sjuor i arsenalen

Kommentera

Hur kunde det bli så här???

Name:	20140219_095608.jpg
Size:	535,5 KB
ID:	1771866

Kommentera

Vad ska man med vadare till???

Name:	speedo.jpg
Size:	94,6 KB
ID:	1771867

Kommentera

Äh! Vadare är bara till för veklingar. Litet ska man ju tåla som fiskare.

Nu är min kära Björkadamm öppen för fiske på helgerna tills vidare. Yihaaa! Lurar litet på att damma av flug grejorna och ta dit i morgon om vädret inte är allt för jäkligt dvs.?
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tyvärr blåser det en hel del så jag väntar till nästa helg. Glömde bort det faktumet i går att väder förändringar om än till det bättre, oftast medför hård vind den första dagen.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Längtar till lördag. Då ska jag och Troll dra iväg på fisketur.

Så här trevligt kommer vi att ha det:

Name:	Tweed.jpg
Views:	2
Size:	98,0 KB
ID:	1771924Click image for larger version

Name:	Fly Fishing France.jpg
Size:	246,4 KB
ID:	1771927

...eller så kommer det att sluta så här

Name:	Crazy_Ice_Fisherman.jpg
Size:	44,9 KB
ID:	1771925Click image for larger version

Name:	December2008_0013_speedo's_are_banned_Clive_the_tart1.JPG
Size:	24,4 KB
ID:	1771926

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      156 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X