I väntans tider - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, idag var det riktigt tuffa vindar. Blev ett pass i Baltak. Grymt mycket vatten gjorde att det var ganska svårt att nå dem och medicinen blev en brutal sjunk7. Hade till råga på allt taskigt flyt i fisket och började dan med att bomma tre på raken. Även den fjärde höll på att gå, men lossnade precis över håven. Drillade ytterligare en innan hemfärd, men även den klev av. Japp ibland stämmer det bara inte

Kommentera

Var ute i björka idag med familjen. Blåste faktiskt inte så farligt men det hjälpte inte när fiskarna inte var på hugget. (Fiskevärden lyckades så klart med att få fisk) Annars var det en fin dag vid dammen, var bara vi och två andra som fiska.
      Dagens resultat blev ett bortslängt drag.

Kommentera

Yikes, det ser ut som att man borde raka kulorna innan lördag, så man inte fryser fast klockspelet i isen...

Föredrar helt klart tweed framför badbyxfiske. Blir Herr Anders mycket besviken om jag lämnar badbyxorna hemma?
        Och så hoppas jag att vi slipper såna syner som jag såg i Stjärtblacka en gång: nån som tyckte det verkade som en briljant ide att skita i vattnet...

Kliar förbannat i fiskefingrarna nu kan jag säga. Nåja, nymfaskarna är så fulla dom blir, gäddaskarna är som alltid överfulla, alla spön är putsade och polerade, kastarmen uppvärmd, osv... blir inte mycket mer redo än så här.
        Måtte veckan gå fort utav bara helvete!
        Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	IMG_20140222_161308.jpg
Views:	1
Size:	681,7 KB
ID:	1771928

Enbart för att retas lite, ingen enorm fisk men ändå en ok premiärfisk isen har ju som sagt gått upp här i blekinge och årets första seriösa flugpass slutade bra, slemgurkorna högg ganska bra på trolls finfina flugor

Kommentera

Sweet!
            Gött att dom funkar som dom ska!
            Grymt sugen på att bända gädda själv...

Kommentera

Va ute och bommade på havsöring i lördags. Gjorde ett misstag och tolkade sjökortet helt åt helvete vilket resulterade i en het gäddvik istället för leopardviken vi hoppats på. Såg sates många fina gäddor inne på grundvattnet. Inget vi fiskade på men en sparad POI att komma ihåg senare i vår.
              #OneFly
              http://vimeo.com/onefly
              http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Grattis! Fin gädda.
                Nej då, du retas inte alls...

Ursprungligen postat av Micke.saikanmäki Visa inlägg
                [ATTACH=CONFIG]64591[/ATTACH]

Enbart för att retas lite, ingen enorm fisk men ändå en ok premiärfisk isen har ju som sagt gått upp här i blekinge och årets första seriösa flugpass slutade bra, slemgurkorna högg ganska bra på trolls finfina flugor

Kommentera

Du kan lugnt lämna kvar badbyxorna hemma.

Risken är väl att det slutar så här på lördag...
                  Click image for larger version

Name:	fishing_villi_reiska_en.jpg
Views:	2
Size:	175,2 KB
ID:	1771939

Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
                  Yikes, det ser ut som att man borde raka kulorna innan lördag, så man inte fryser fast klockspelet i isen...

Föredrar helt klart tweed framför badbyxfiske. Blir Herr Anders mycket besviken om jag lämnar badbyxorna hemma?
                  Och så hoppas jag att vi slipper såna syner som jag såg i Stjärtblacka en gång: nån som tyckte det verkade som en briljant ide att skita i vattnet...

Kliar förbannat i fiskefingrarna nu kan jag säga. Nåja, nymfaskarna är så fulla dom blir, gäddaskarna är som alltid överfulla, alla spön är putsade och polerade, kastarmen uppvärmd, osv... blir inte mycket mer redo än så här.
                  Måtte veckan gå fort utav bara helvete!

Kommentera

Ja, haha, den där posen och uppsynen känner man igen sig i!
                    Tröga fiskedagar där man inte känt ett endaste nafs, den enda fisken man sett låg och vred sig av skratt några meter utanför ens räckvidd, man står och nöter på samma ställe, med en fluga som knutit ihop sig till en boll, och man ändå inte märkt nåt...
                    Dvs allt som vanligt

Kommentera

Det är väl minst 11/2 månad kvar till torrfluge fisket här. Och en rulle till Vipu #3 spöt har jag redan. Men så fick jag syn på denna och kände bara att jag måste ha den även om kvaliteten kan vara både hit eller dit. Men för det priset så kan jag ta smällen om den kommer? I värsta fall, så får den så småningom pryda hyllan i flugbindare hörnan. Eller om man kan hitta ett uttjänat cane spö på en loppis senare för en liten slant kanske?

Med den här på spöt så tror väl folk att man står där med en svin dyr Bogdan eller en klassisk Hardy rulle.

I morgon blir det dock båge fiske med streamers och nymfer med litet tyngre don. Men visst längtar man till en varm och stilla kväll när fisken sörplar insekter i ytan.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2014-02-28, 19:17.
                      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      160 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X