2016 Flugfiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2016 Flugfiskerapporter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Kul! Grattis till den första flug fångade. Min första var också en båge på 9 hg. Men i mina ögon, så var den hur stor som helst just då.
    Tack så mycket , hehe jo jag känner igen det där tyckte också min var skaplig ibörjan fast den såg ut som en fiskpinne i kroppen

Kommentera

då har man varit iväg idag med och denna kluns plockade flugan, hade ingen våg med mig men skulle gissa på 1,5 kg ?

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1,04 MB
ID:	1781988

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1,03 MB
ID:	1781989

Kommentera

Se där! Jo, den kan nog ligga i den vikt trakten. Det tar sig som pyromanen sade. Nästa fisk för dig = 2kg nu då.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Se där! Jo, den kan nog ligga i den vikt trakten. Det tar sig som pyromanen sade. Nästa fisk för dig = 2kg nu då.

Ja det var kul med lite större fisk, det här med flugfiske är beroendeframkallande känner jag nu när man fått fisk vill bara upp igen och kasta

Vi får väll se när 2 kgs fisken kommer

Kommentera

Välkommen i flugfiske träsket!

Kommentera

Semestern inleddes med att åka till våran sjö här hemma. Ville testa mina flugspö innan jag drar till Norrland 6 st bågar runt kilot blev det och dessa skall nu rökas idag samtliga fiskar högg på hederliga E12-nattslända blir nog någon tripp till sjön nu i veckan oxå sen väntar Norrland i 2 veckor ��.
              Sketfiske på er
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

En riktigt bra start på semestern med andra ord. En E12:a på tafsen är ju ett bra val oavsett var i landet man befinner sig. Har en kompis som när han fiskar torrt nästan alltid kör med den flugan. Och en hel del fisk får han ju också.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2016-07-18, 09:01.

Kommentera

Idag vart det bomdag ( om man inte räknar med dom för**annade abborrarna , men hade inga höga förhoppningar då det var 21 grader i luften.

förmiddagen började med ett segt fiske... inga vak så långt ögat kunde nå och inga nafs på flugan fast jag körde med olika montanas,marabous och e12 flugan.

sen på eftermiddagen så hände det något, det vart lite mulet och det gjorde susen fisken vart galen och började vaka som aldrig förr men någon fluga det ville dom inte ha.
                  Vi som var där kasta som galningar och testade olika flugor men inget dög åt den vakande fisken så till slut så tröttnade några av oss och satte på en torr fluga kastade ut flugan och lätt den ligga sen tog dom en kopp kaffe medans dom bevakade flugan .
                  Senast ändrad av Hampus.j; 2016-07-20, 21:41.

Kommentera

Mulet väder eller iaf. växlande molnighet är bäst. Blå himmel och full sol är inte så bra dag tid. Har sett fisken sluta att vaka så snart solen har tittat fram, för att börja att vaka igen när solen går i moln. Detta trots en hel del insekter på vatten ytan. Undrar om det inte har att göra med att de blir litet bländade och därför inte ser insekterna på och nära ytan?

Det är knepigt när man inte kan se och lura ut vad fisken äter för stunden trots vakande fisk? Men då är det oftast stigande Mygg puppor som står på menyn. Ett tips är att kolla om du ser liksom små regn droppe liknande rörelser på vatten ytan? Det är kläckande Myggor det. När fisken plockar sådana puppor som är hängande i ytfilmen eller straxt under, så kan det se ut som de tar flytande insekter. Ok. en del färdig kläckta Myggor åker ju ner på köpet de med.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2016-07-21, 09:54.

Kommentera

Ikväll skall jag ta ut grabben på sitt första flugfiskepass tältning och grill blir det oxå kvälls och gryningsfiske ska vi köra men när grabben somnat i tältet så skall jag köra lite nattfiske oxå då jag vet att det finns röding i sjön återkommer imorgon med rapport
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                      29 svar
                      3 136 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg s1lvertungas  
                      Arbetar...
                      X