Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
2016 Flugfiskerapporter
Collapse
X
-
Senast ändrad av Jock Scott; 2016-06-16, 11:27.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
-
Vart en tripp till Holmsjön med sambon min idag. 5 bågar på dryga kilot som skall rökas
4 av dom tog på Superflugan och den 5e tog sambon på bottenmete
var en riktigt härlig fiskesöndag
Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
efter en veckas tripp med kajaken har man inte mycket att hänga i granen, blev ett gäng småharrar och mindre öringar och en o annan gädda med en topp på dryga 3 kilo. Så får hoppas att den resterande fiske säsongen har nått att ge som är värt att fota och lägga upp här
EDIT
En sak finns de dock att rapportera, äldsta grabben fick sin första spinnfiske fångade fisk, en liten bäckröring. Den lyckan går inte att beskriva med ord. Ett gigantisk leende och ett glädjerop som hördes på långt håll. "JAG HAR FÅTT EN FISK !!!! Den ska jag äta". Hade inte mage och säga till honom att släppa tillbaka den, utan förklarade om han tar med sig den hem måste han äta upp den med. Bilderna berättar resten av storyn
(den andra lilla fisken fick hans kusin på 3 år som äter fisk men aldrig sett vart fisken kommer ifrån och hur den ser ut innan panering. Så grabben fick äta 2 bäckrödingar)
Skumt att bilderna "lägger" sig när de är rätt innan man laddar upp domSenast ändrad av mojoman; 2016-07-02, 06:04.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Grattis!
Första fisken på flugspö kommer man aldrig att glömma.
Ursprungligen postat av Hampus.j Visa inläggVill först ursäkta för dålig bild.
Fick min första regnbåge på flugspö var väll ingen bjässe men vilken känsla.
Den tog på en orange marabou/masken.[ATTACH=CONFIG]88237[/ATTACH]
Kommentera
-
Tackar, hehe det förstår jagUrsprungligen postat av Trout bum Visa inläggGrattis!
Första fisken på flugspö kommer man aldrig att glömma.
Kommentera

Kommentera