2017 Flugfiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2017 Flugfiskerapporter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2017 Flugfiskerapporter

Nytt år och nya fångster.

Här kan man rapportera årets första firre på fluga, roligaste fångsten, personbästa, fångst man är extra glad över eller en fångst man helt enkelt bara vill dela med sig av.

Click image for larger version

Name:	fishing_villi_reiska_en.jpg
Views:	2
Size:	175,2 KB
ID:	1849787
    Senast ändrad av Haspelmannen; 2017-01-07, 13:53.

Jag bor vid öppen kust så oftast är det för blåsigt för mig att flugfiska efter hö, men i helgen blev det iaf en liten på flugfiske. Den fick simma vidare. Jaja. Det blir la flera, vi har säsong till 30/9. Ikväll blir den nog spinnfiske. Efter hö förstås, men det ska blåsa rätt mycket...
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Här var de kanon fina fångster för 2017..............ingen som får fisk på fluga längre ?

Name:	20170909_102117(0).jpg
Views:	1
Size:	1 023,8 KB
ID:	1785531
      Från förra helgen, galet kul fiske efter regnbulor, hoppande fiskar och riktigt brutala hugg på torrt

Name:	20170909_152751.jpg
Size:	1,21 MB
ID:	1785532
      Full pott för denna dag

Name:	20170805_003330.jpg
Size:	1,06 MB
ID:	1785533
      Resultatet av en natt i fjällmiljön

Så lite fiske har man hunnit med i år iaf
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
        Här var de kanon fina fångster för 2017..............ingen som får fisk på fluga längre ?

[ATTACH=CONFIG]96525[/ATTACH]
        Från förra helgen, galet kul fiske efter regnbulor, hoppande fiskar och riktigt brutala hugg på torrt

[ATTACH=CONFIG]96526[/ATTACH]
        Full pott för denna dag ...
        Grattis!
        En fråga: Alla regnbågar som jag har fångat (de är i och för sig inte särskilt många) har liksom de på denna bild stjärtfenor som ser stympade ut. Är det naturligt/har även vilda bågar sådana? Eller är det skador som de har fått i fiskodlingar?
        Gråt inte...
        båten ligger i vassen still
        full med gäddor och braxar
        full med ålar och laxar
        (Alice Tegnér)

Kommentera

Det är skadade fenor som de får i odlingskasarna, kolla bukfenorna nästan så det inte finns några alls. Har lyckats vid några tillfällen få fiskar med hela fina fenor........det bjuder på en rejält fin fight. Fick en på kroken för 3 år sedan trodde att de skulle bli nytt PB men de vägde bara 0.9kg men den gav ett bättre motstånd än den på 1.7 som jag fått

Name:	DSCF0951 (2).jpg
Size:	1,10 MB
ID:	1785540

Hittade bilden på den
          Senast ändrad av mojoman; 2017-09-15, 15:53.
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Har hittills varit ett väldigt bra flugfiskeår för min del. Ett gäng av Hökensås P&T firrar har i vanlig ordning landats och kvaliten på fisken har varit mycket bra. Har dessutom lagt mycket krut på gäddfisket, som varit kanon i år. Höjdpunkten (hittills ) var ett förmiddagspass i augusti när jag under några timmar krokade/landade 12 av de gröna. Minsta fisk runt 3kg och en topp fisk på hela 9.2kg (nytt pb på flugspö). En kort/massiv/urstark madame, som bjöd på en j-klar fight innan hon låg i nätet
            Bifogade filer

Kommentera

Juste! Glädjer mig att det har gått så pass bra för dig. Önskar bara att jag kunde säga det samma.
              En vacker Krokodil det där!
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                Juste! Glädjer mig att det har gått så pass bra för dig. Önskar bara att jag kunde säga det samma.
                En vacker Krokodil det där!
                Tackar Jock! Jasso, har det varit sådär för dig denna säsong? Du brukar väl kunna dina vatten och sällan gå fisklös...

Kommentera

Jo, förvisso så kan jag vattnen rätt skapligt. Men i år har det liksom inte hjälpt. Regn och ett väldigt fladdrigt väder + ett oroligt barometer stånd har satt käppar i hjulet för mig. Sedan "lyckades" jag spräcka en stortån för några veckor sedan vilket ju inte förbättrade möjligheterna precis.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Jo, förvisso så kan jag vattnen rätt skapligt. Men i år har det liksom inte hjälpt. Regn och ett väldigt fladdrigt väder + ett oroligt barometer stånd har satt käppar i hjulet för mig. Sedan "lyckades" jag spräcka en stortån för några veckor sedan vilket ju inte förbättrade möjligheterna precis.
                    Okej! Ajajaj, pajja tår är inte roligt. Brukar ju dessutom ta ett tag innan de funkar som de ska igen...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    332 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    131 visningar