Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
2017 Flugfiskerapporter
Collapse
X
-
Jag bor vid öppen kust så oftast är det för blåsigt för mig att flugfiska efter hö, men i helgen blev det iaf en liten på flugfiske. Den fick simma vidare. Jaja. Det blir la flera, vi har säsong till 30/9.
Ikväll blir den nog spinnfiske. Efter hö förstås, men det ska blåsa rätt mycket...
Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
-
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Grattis!Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggHär var de kanon fina fångster för 2017..............ingen som får fisk på fluga längre ?
[ATTACH=CONFIG]96525[/ATTACH]
Från förra helgen, galet kul fiske efter regnbulor, hoppande fiskar och riktigt brutala hugg på torrt
[ATTACH=CONFIG]96526[/ATTACH]
Full pott för denna dag ...
En fråga: Alla regnbågar som jag har fångat (de är i och för sig inte särskilt många) har liksom de på denna bild stjärtfenor som ser stympade ut. Är det naturligt/har även vilda bågar sådana? Eller är det skador som de har fått i fiskodlingar?Gråt inte...
båten ligger i vassen still
full med gäddor och braxar
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
-
Det är skadade fenor som de får i odlingskasarna, kolla bukfenorna nästan så det inte finns några alls. Har lyckats vid några tillfällen få fiskar med hela fina fenor........det bjuder på en rejält fin fight. Fick en på kroken för 3 år sedan trodde att de skulle bli nytt PB men de vägde bara 0.9kg men den gav ett bättre motstånd än den på 1.7 som jag fått
Hittade bilden på denSenast ändrad av mojoman; 2017-09-15, 15:53.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Har hittills varit ett väldigt bra flugfiskeår för min del. Ett gäng av Hökensås P&T firrar har i vanlig ordning landats och kvaliten på fisken har varit mycket bra. Har dessutom lagt mycket krut på gäddfisket, som varit kanon i år. Höjdpunkten (hittills
) var ett förmiddagspass i augusti när jag under några timmar krokade/landade 12 av de gröna. Minsta fisk runt 3kg och en topp fisk på hela 9.2kg (nytt pb på flugspö). En kort/massiv/urstark madame, som bjöd på en j-klar fight innan hon låg i nätet
Kommentera
-
Tackar Jock! Jasso, har det varit sådär för dig denna säsong? Du brukar väl kunna dina vatten och sällan gå fisklös...Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggJuste! Glädjer mig att det har gått så pass bra för dig. Önskar bara att jag kunde säga det samma.
En vacker Krokodil det där!
Kommentera
-
Jo, förvisso så kan jag vattnen rätt skapligt. Men i år har det liksom inte hjälpt. Regn och ett väldigt fladdrigt väder + ett oroligt barometer stånd har satt käppar i hjulet för mig. Sedan "lyckades" jag spräcka en stortån för några veckor sedan vilket ju inte förbättrade möjligheterna precis.
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Okej! Ajajaj, pajja tår är inte roligt. Brukar ju dessutom ta ett tag innan de funkar som de ska igen...Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggJo, förvisso så kan jag vattnen rätt skapligt. Men i år har det liksom inte hjälpt. Regn och ett väldigt fladdrigt väder + ett oroligt barometer stånd har satt käppar i hjulet för mig. Sedan "lyckades" jag spräcka en stortån för några veckor sedan vilket ju inte förbättrade möjligheterna precis.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
|
1 svar
332 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg