Sorgligt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sorgligt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Det är väl som flera säger, generellt har forumaktiviteten på internet minskat, eller åtminstone koncentrerats till facebook. Har man flera intressen är det ju enkelt att ha allt samlat på ett ställe så att man slipper rulla runt på en massa olika sidor för att hålla sig uppdaterad.

    Kommentera


    • #12
      Har kommit på mig själv att inte kolla FS lika ofta efter ändringen av forumet. Känns tråkigt att vara gnällig men är väl bättre att vara ärlig. saknar knappen för "ny" så man kunde följa trådar på enkelt sätt. Nu är det väldigt yxigt. Vet att det lagts ner massor med tid så det kanske vänder.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av John A Visa inlägg
        Har kommit på mig själv att inte kolla FS lika ofta efter ändringen av forumet. Känns tråkigt att vara gnällig men är väl bättre att vara ärlig. saknar knappen för "ny" så man kunde följa trådar på enkelt sätt. Nu är det väldigt yxigt. Vet att det lagts ner massor med tid så det kanske vänder.
        Den gamla N-knappen är ersatt med forumets inbyggda ikon som är precis till vänster om ämnets rubrik. Dvs den med 2 små pilar nedåt. Den tar dig till första olästa inlägget i ett ämne. Den andra ikonen med två pilar åt höger tar dig till sista inlägget. Trycker man på rubriken så hamnar man på första inlägget.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • #14
          Facebook har tagit över helt skulle jag säga. Svenska gäddfiskare, min fiskebåt, svenska betesbyggare, sportfiske Köp o sälj (i flera olika former o namn) ja listan kan göras lång. Jag är medlem på flera men har alltid föredragit fiskesnack. Kan nog tyvärr inte längre säga det efter det nya utseendet. Jag har minst 15 nya notiser i olika grupper på Facebook varje dag.
          Årstiden är väl en annan faktor, det har vart tydligt andra år så även nu, men med god hjälp av ansiktsboken

          Kommentera


          • #15
            Har frekvent besökt denna tidigare, minst två gånger om dagen.
            Först togs fotoalbumet bort där man såg folks skryt och mysbilder.Varför?
            Sen gick det över till ngt som skulle bli mkt bättre och mobilanpassat. Folk gav mkt konstruktiv kritik....
            Numera är det en steril och extremt dålig opersonlig sida som inte ger mig någon inspiration överhuvudtaget när det gäller fisket. Kan inte peka på ngt specifikt tyvärr......
            Men man har varit medlem här länge och märker att intresset har sjunkit för att besöka denna sida gradvis så måste där ju vara ngt som är fel????

            Kommentera


            • #16
              Har inte facebook

              Kommentera


              • #17
                Facebook? Du menar den där appen där allt man lägger in analyseras för att utforma annonser som lurar en att köpa dåliga produkter och rösta på dåliga partier?

                Just nu har jag inga bra flugfiskehistorier att förtälja. Sommarens flugfiske i fjällen blev inge vidare pga lågt vatten och höga temperaturer. Under hösten brukar det bara bli spinnfiske, så även detta år. Inte så att jag föredrar spinnfiske framför flugfiske generellt. Men jag har aldrig riktigt blivit biten av flugfiske efter gädda. Ett pass efter landlax i Vättern har jag också hunnit med, men det blir ju inga muntra berättelser av sånt fiske. Att man ens försöker bevisar bara hur galen man är.

                Kommentera


                • #18
                  Ja, är man så pass lättpåverkad att man köper allt bara för att en annons fladdrar förbi så ska man nog hålla sig ifrån facebook, och kanske även internet i stort. Ffa om man är nojig för att uppgifter om en ska samlas in.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ja, att döma av det ni skriver så har väl Facebook tagit över rollen som "fiske forum" på sätt och vis. Trist som fan! Här har det ju alltid varit en familjär känsla på ett annat sätt än på FB. Och så tycker jag att FB är allt för mycket av ett evigt pop up helvete med alla meddelanden från kompisar och kompisars kompisars inlägg.
                    Här kan man i alla fall läsa och skriva i lugn och ro.

                    Sedan, så är man tillräckligt "Fånge på Facebook" som det är tycker jag.

                    Nä grabbar! Kämpa här i stället för att behålla flugfiske sektionen och göra den lika trevlig och livaktig som den en gång var.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                      Ja, att döma av det ni skriver så har väl Facebook tagit över rollen som "fiske forum" på sätt och vis. Trist som fan! Här har det ju alltid varit en familjär känsla på ett annat sätt än på FB. Och så tycker jag att FB är allt för mycket av ett evigt pop up helvete med alla meddelanden från kompisar och kompisars kompisars inlägg.
                      Här kan man i alla fall läsa och skriva i lugn och ro.

                      Sedan, så är man tillräckligt "Fånge på Facebook" som det är tycker jag.

                      Nä grabbar! Kämpa här i stället för att behålla flugfiske sektionen och göra den lika trevlig och livaktig som den en gång var.
                      FB blir vad man gör det till, har tagit bort alla notiser å inlägg från vänner och kör bara grupper av det som intresserar mej, så använder jag Instagram till att följa vänner, då dess layout tilltalar mej mer då det bara är bilder å inte massa dravel om politik å skitsnack överlag.

                      Sen händer det att man nån gång i månaden går in här å kollar, men som redan sagts så är aktiviteten tämligen låg så då räcker den uppdateringsfrekvensen här, och med det menas inget negativt utan det är nog bara så utvecklingen går...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                      7 svar
                      666 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Fiskare Bob  
                      Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                      3 svar
                      226 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar
                       
                      Arbetar...
                      X