Sorgligt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sorgligt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av niinmita Visa inlägg
    Själv är jag medlem i många av grupperna på FB men måste säga att nivån i dom flesta grupperna är rätt så låg, Allt som oftast samma fråga om diverse beten/rullar/spön. Alternativt så blir det en dålig stämning när någon lägger upp en bild där fisken kanske blivit lite felhanterad.
    Det har gjort så att det är otroligt sällan jag ens kollar vad som händer i dom grupperna längre. Ser jag att någon jag känner har kommenterat eller skrivit ett inlägg så tar jag mig en titt men inte mer än så.

    Här kan man ju sitta och slöläsa en hel dag när man har tråkigt men visst märker man att aktiviteten har minskat men det märks på alla forum idag. Men forum är betydligt trevligare än t.ex FB.
    +1 på den dvs kompetensnivån är otroligt olika. Jag tänker då både på på de experter såsom Team Colibri (Erik), Leif Engström, Buster, Tobias Fränstam mfl som faktiskt finns här (med varienrande aktivitet) och på de kanske inte lika "kända" men ändock väldigt kunniga och hjälpsamma forummedlemmarna. Detta ger tyngd och substans till forumet på ett helt annat sätt.

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Verkar som flugfiske sektionen är död?

      Har inte skrivits något här på snart en månad. Jag trodde att när jag började hålla mig undan här ifrån att andra och yngre förmågor skulle fortsätta att hålla denna forum del igång. Det kryllade ju av skriv glada duktiga flugfiskare här förut som hade många fina tips att ge. Men så verkar inte fallet tyvärr.
      Väldigt tråkigt tycker jag!
      Det går inte att vänta på att någon annan ska göra någonting... det bästa är nog att alla bidrar och håller sin favoritsektion vid liv. Jag tror att flera "uddagrenar" som tävlingsmete, specimenmete, pimpelfiske och även flugfiske kommer få ett uppsving efter allt elände med corona.

      Väck lite gamla trådar med innehåll som kan vara matnyttigt för nybörjare... vissa vågar inte ens ställa frågor själva.

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        Det går inte att vänta på att någon annan ska göra någonting... det bästa är nog att alla bidrar och håller sin favoritsektion vid liv. Jag tror att flera "uddagrenar" som tävlingsmete, specimenmete, pimpelfiske och även flugfiske kommer få ett uppsving efter allt elände med corona.

        Väck lite gamla trådar med innehåll som kan vara matnyttigt för nybörjare... vissa vågar inte ens ställa frågor själva.
        Först och främst:
        Det är inte kul att skriva själv för en själv. T.ex. mete har i princip degraderats till en enda tråd ”Metare, dags att vakna!”. Precis som Jock Scott så har jag dragit mig undan (men inte helt och hållet) och har slutat skriva i min favoritsektion (numera tråd). Det tar för mycket av min tid och ger inte många andra någon glädje då intresset inte finns.

        Jag hoppas du har rätt i dina antaganden om nytändning inom udda sportfiskegrenar kopplat till Fiskesnack. Men jag tror tyvärr att du har fel.
        Idag handlar mycket om att berätta med bilder och ett forum utan fotoalbum kommer inte locka någon.

        På Facebook finns många metegrupper. Två svenskspråkiga jag är med i är Swedish Anglers och Karpskvaller. Eftersom jag även kan polska, engelska och tyska är ju urvalet enormt när det kommer till grupper där man har ett utbyte av diskussionen. Här är det dött på mete- och flugfiskefronten...
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

          Först och främst:
          Det är inte kul att skriva själv för en själv. T.ex. mete har i princip degraderats till en enda tråd ”Metare, dags att vakna!”. Precis som Jock Scott så har jag dragit mig undan (men inte helt och hållet) och har slutat skriva i min favoritsektion (numera tråd). Det tar för mycket av min tid och ger inte många andra någon glädje då intresset inte finns.

          Jag hoppas du har rätt i dina antaganden om nytändning inom udda sportfiskegrenar kopplat till Fiskesnack. Men jag tror tyvärr att du har fel.
          Idag handlar mycket om att berätta med bilder och ett forum utan fotoalbum kommer inte locka någon.

          På Facebook finns många metegrupper. Två svenskspråkiga jag är med i är Swedish Anglers och Karpskvaller. Eftersom jag även kan polska, engelska och tyska är ju urvalet enormt när det kommer till grupper där man har ett utbyte av diskussionen. Här är det dött på mete- och flugfiskefronten...
          Kan bara hålla med, men med 1 tillägg :-)

          HELA detta forum håller på att DÖ, tyvärr :-(

          Och maila till Sportfiskarna verkar inte hjälpa, då finns snart Bara en sak att göra för att få dom att vakna. Man får helt enkelt Sluta vara medlem hos dom tills dom gör något åt detta. Slutar pengarna trilla in så vaknar vem som helst :-)
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #45
            Jag bedömer så här:
            Grejen är att dom inte bryr sig, kommer inte bry sig heller.
            Nu ser dom bara skalfördelar och en plattform för att nå ut brett.
            Dom siktar på kvantitet före kvalitet.
            Om forumrävar försvinner, det gör dom inget.

            Dom vill nå Svensson där dom kan skava in pengar på medlemsavgifter och sälja fladenprylar till semesterfiskare.
            Dom tiger och blundar, sen försvinner antagonisterna.

            Tänk er politiker, dom nickar och svara avvikande ger aldrig besked, och skiter fullständigt i individen. Ser bara massan.
            Dom talar till folket, inte med folket.
            I slutändan är det dom stora arvodena och egen vinning som är viktigt. Även om det inte är uttalat såklart.

            Därför kommer det aldrig hända något.
            Lägg till mer lättillgängliga plattformar som Facebook och instagram osv. Så förstår man att gamla Fiskesnack aldrig kommer tillbaka.
            Det är vad det är.
            Jag tycker som så många andra att det är tråkigt såklart, jag gillar nämligen inte fejan och insta alls.

            Så en långsam död, i alla fall av vad vi anser är fiskesnack, är att vänta.

            Mina 2 cent.
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • #46
              Det är blir väl vi som vägrar så kallade sociala medier som sitter kvar här och tjatar oavsett de tekniska bristerna, så länge ingen drar ur sladden.

              Kommentera


              • #47
                Ett forum som det här behöver en tekniskt bevandrad eldsjäl som har lite kunskap kring både SQL och webbserver som forumets fader besatt.

                Utöver kunskaperna behövs även ett driv och engagemang som föds av positiv feedback från forumets medlemmar. Ingen vill jobba gratis och speciellt inte när andra ställer krav på att en tjänst som är gratis ska fungera 100% av tiden och dessutom klagar.

                Den eller de som driver jaktsidan.se, edgeflyfishing.com och edgesportfishing.se skulle troligtvis inte ha några problem med att lyfta över allt innehåll härifrån till sin server och driva det hela vidare med lite mer fokus på efterfrågade funktioner.

                Alternativt så är det någon härifrån som åtar sig att sköta forumet åt sportfiskarna och medlemmarna här på forumet. Saknas kunskapen finns det hur mycket information och gratis utbildningar som helst i ämnet... vem av er orkar läsa in er på vbulletin, sql och lite webbkunskaper som behövs?

                Kommentera


                • #48
                  Enklast är väl att outsourca det hela, vBulletin har en molntjänst där man kan köpa drift och förvaltning: https://www.vbulletin.com

                  Kommentera


                  • #49
                    Det stora problemet stavas medlemmarna. Facebook grupperna har tagit över och skälet till det är att du aldrig behöver stå till svars för det du skriver.
                    En vanlig fråga där är. Är denna rulle bra? Och då ser man en bild på att de redan köpt den. Skriver någon att den inte är något vidare. Då blir folk förbannade. Det handlar i Facebook grupperna till 90% att visa upp, allt från sina dyra rullar till helt total frontade fiskar.
                    Ett forum är för diskussioner och det passar inte dagens lättkränkta samhälle där ingen tål att bli imotsagda.
                    egentligen är ett forum totalt överlägset mot en Facebook grupp. Där kan man väcka liv i en 10 år gammal tråd. På Facebook kan det handla om någon timme.

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                      Enklast är väl att outsourca det hela, vBulletin har en molntjänst där man kan köpa drift och förvaltning: https://www.vbulletin.com
                      Vem.betalar för den tjänsten då?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                      7 svar
                      667 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Fiskare Bob  
                      Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                      3 svar
                      226 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar
                       
                      Arbetar...
                      X