Vad F*N är fel!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad F*N är fel!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad F*N är fel!?

Jag har ett stort problem. Att få fisk!! Jag har snart fiskat i Put And Take sjöar i ett år och inte fått EN ENDA FISK!!! Jag brukar fiska med streamers som dog nobbler, nobbler, zonkers, wolly- och flashbugger, som alla säger är jättebra och man alltid får fisk på. Men inte jag. Jag brukade köra med flytlina och vanlig tafs, men har nyss bytt till flytlina med Super fast sinking polytafs. Men endå får jag ingen fisk. Jag brukar bara ställa mig någonstans vid sjön och kasta rakt ut eller i närheten av någon sorts vegetation. Vad gör jag för fel? Jag fiskar även ibland med myr-imitationer som också sägs är jättebra men jag får bara inte fisk asså!

Snälla säg exakt vad ni gör vid ett Put And Take vatten, vilka flugor ni använder, vilka tekniker, redskap, vart ni kastar o.s.v. Jag vill veta allt!! Mitt mål denna sommaren är att få just en regnbåge i ett Put And Take vatten, och jag skiter nästan i hur stor den är. Jag vill bara få fisk på mitt spö.

Tack på förhand

Dålig erfarenhet av dina beskrivna vatten men om du synar vad andra framgångsrika fiskare använder och dina grejor inte skiljer sej väsentligt ligger hemligheten i dina egna händer! Så enkelt, titta inte bara på vad de använder också på HUR de använder grejorna, handlag lika viktigt som betet i de flesta situationer mvh och lycka till
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Kanske e vattnet det är fel på?? Kör powerbait... Får du inte på det, då finns det inte fisk i sjön!!

Kommentera

Om du vill ha regnbåge på sommaren skulle jag rekomendera dig att åka ut på kvällen. Sätta på en E-12 eller streaking caddis variant och kasta ut och låta den ligga på ytan tills något kommer och tar den. Alternativt strippa hem den sakta. Den roliga delen av regnbågsfiske är just att se firren ta flugan.

Annars tror jag att du kommer få på din sjunkande lina nu. Om det finns någon fisk i sjön.
        http://www.silverbums.com

Kommentera

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
          Om du vill ha regnbåge på sommaren skulle jag rekomendera dig att åka ut på kvällen. Sätta på en E-12 eller streaking caddis variant och kasta ut och låta den ligga på ytan tills något kommer och tar den. Alternativt strippa hem den sakta. Den roliga delen av regnbågsfiske är just att se firren ta flugan.

Annars tror jag att du kommer få på din sjunkande lina nu. Om det finns någon fisk i sjön.
          Jodå det finns fisk. Ganska mycket faktiskt, med tanke på att det vakar och håller på väldigt mycket. Tycker du att det är värt att köpa en sjunk-lina istället för att ha en sjunktafs på flytlinan? Fiskar du ofta med sjunklina?

Kommentera

Hjälp?

Vad kör du för tafslängd dvs linan mellan polytafs och flugan? Kör tunnt! Fluorocarbon hjälper flugan komma ner fortare samt är mindre synlig under vatten.
            Vill också tipsa på den flugan som ser ut som ingenting, alltså en brun dassig liten nolla. Behöver inte vara en flashig fluga för att locka.

Kommentera

Om det är mitt i sommaren du fiskar så kan det behövas komma ner till tre fyra meter. Då räcker inte en sjunktafs. Skjunklina minst sjunk 3 behövs. På med en svart streamer gärna bobby typ och kör hårt. Har du tillgång till båt kan det vara sjukt hett att ro med hela fluglinan på släp. Ro sakta och testa även mitt på sjön.

Kommentera

Om fisken vakar tycker jag du ska fiska torrt. Låt flugan ligga på ytan och dra lite i linan ibland så flugan rör sig lite eller en streaking som du drar hem lånsamt, det ska bli små vågor om den, inte en racerbåt. Fast det kan också funka ibland.

Lycka till.
                /Jörgen
                A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Har du provat fiskdisken på Ica?
                  Förlåt, jag skojar lite, men tålamod och list är viktigare än vilka grejer man använder.

Kommentera

Eller så orövar du vanlig haspel och en liten spinnare eller ett litet skeddrag...
                    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    336 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    134 visningar