Träna nya kast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Träna nya kast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

He, he, he! Tack självt.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-22, 21:20.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Här har du "The reach cast":

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Kan bara ge dej ett gott råd skaffa Göran Andressons film om flugkastning, där får du förklarat allt hur du skall kasta.
        Det första rådet kan jag ge dej, gör inte samma misstag som de flesta gör. Nämligen att lägga fram spöet i framkastet eller sträcka fram handen. Kolla var killen i filmen slutar i framkastet därav en del i hemligheten i kastet.
        Att han skakar spöet i första kastet brukar man göra för att inte torrflugan skall dras ner under ytan i det nya kastet. Gamalt trick bland torrflugefiskare.
        Tumlaren
        trolling är livet

Kommentera

Joan Wulff is the shit! en riktig krutgumma som kan kasta en fluga.
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
            Kan bara ge dej ett gott råd skaffa Göran Andressons film om flugkastning, där får du förklarat allt hur du skall kasta.
            Det första rådet kan jag ge dej, gör inte samma misstag som de flesta gör. Nämligen att lägga fram spöet i framkastet eller sträcka fram handen. Kolla var killen i filmen slutar i framkastet därav en del i hemligheten i kastet.
            Att han skakar spöet i första kastet brukar man göra för att inte torrflugan skall dras ner under ytan i det nya kastet. Gamalt trick bland torrflugefiskare.
            Tumlaren
            Tack för tipset

Göran Anderssons film "Bättre flugfiske" tittade jag på flitigt för några år sedan när jag skulle lära mig underhandskast eller Spey vilket man nu föredrar :-).

Det är en av de bästa instruktionsfilmer jag har sett alla kategorier, jag fick även slipa min kastteknik för rent överhandskast i samma veva som jag tror blev bättre. Jag kastade iaf längre

Skitfiske
            Icax
            If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
              Joan Wulff is the shit! en riktig krutgumma som kan kasta en fluga.
              Jo du, hon e inte och leka med.
              If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Kommentera

Ursprungligen postat av icax Visa inlägg
                Jo du, hon e inte och leka med.

Angående det här med filmer och underhandskastande så finns det en riktigt trevlig film av två norrmän som fiskar lax i Gaula och visar hur man kan använda olika tekniker i snabbt strömmande vatten. Kan tyvärr inte komma ihåg vad det heter nu. Men det är två riktigt sköna tjommar som kan det här med snakeroll på enhandspö.En fröjd och se hur det kan användas på platser där tekniken verkligen har en stor betydelse.
                Just snakeroll är ett kast som hjälper dig att skapa vinklar för att varierat fiske över älven på ett enkelt sätt, så i rätt element ett bra kast att kunna utföra och inte bara trickkastande.
                sigpic

Kommentera

Angående det här med filmer och underhandskastande så finns det en riktigt trevlig film av två norrmän som fiskar lax i Gaula och visar hur man kan använda olika tekniker i snabbt strömmande vatten. Kan tyvärr inte komma ihåg vad det heter nu. Men det är två riktigt sköna tjommar som kan det här med snakeroll på enhandspö.En fröjd och se hur det kan användas på platser där tekniken verkligen har en stor betydelse.
                  Just snakeroll är ett kast som hjälper dig att skapa vinklar för att varierat fiske över älven på ett enkelt sätt, så i rätt element ett bra kast att kunna utföra och inte bara trickkastande.
                  Kan det vara bröderna Syrstad, fast dom brukar ju häcka i Orkla?
                  A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                    Kan det vara bröderna Syrstad, fast dom brukar ju häcka i Orkla?
                    Nej, dessa två gubbarna var inte bröder iaf. Tror den hette laxefiske på enhånds stang. Och det var definitivt Gaula.
                    I vilket fall en mycket trevlig film som följer fisket under sommarmånaderna med två sköna grabbar som kan kasta ett flugspö och fånga lax.
                    sigpic

Kommentera

Nej, dessa två gubbarna var inte bröder iaf. Tror den hette laxefiske på enhånds stang. Och det var definitivt Gaula.
                      I vilket fall en mycket trevlig film som följer fisket under sommarmånaderna med två sköna grabbar som kan kasta ett flugspö och fånga lax.
                      Är det möjligen "Fiskesommar i Gaula" du menar?

Icax

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                      29 svar
                      3 278 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg s1lvertungas  
                      Arbetar...
                      X