Flugfiskarens knutar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskarens knutar

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

[QUOTE=Jock Scott;662322]Kan tro att det var en MYCKET trevlig syn!

Ja, man får skynda sig att vara ute vid vattnen så mycket man kan nu. Har bestämt mig för att ta en tripp till Björka dammen i nästa vecka. Så får man väl se?

# Fick hem en ny flug ask idag föresten och mitt fb-städ=) nu fattas bara resten av sakerna me hahahaha som krokar o div:P#

Grattis till nya städet och asken!

Det konstiga med flug bindningen, är att det alltid tycks fattas saker på något vis? Iof. du ska ju starta upp igen. Så då är det ju förståerligt att det saknas en hel del för dig. Men jag, när jag tittar i de knök fulla lådorna i sekretären som jag har som flug bindar hörna. Lyckas ändå nästan alltid på något vis, hitta material som är nästan slut eller som jag tycker mig behöva fortfarande. Man har blivit ett slags Ekorre när det gäller flugbindningen och bara samlar på sig mer och mer. [/ QUOTE]

Kan inte annat än och hålla med dig. KAOS är rätt ord i mina lådor med prylar. . . . Blir nästan förvirrad när jag tänker på det .
    http://www.silverbums.com

Kommentera

Ja, suck! Det är också en grej som jag har märkligt svårt för. Att hålla ordning på grejorna i lådorna! Detta trots mot bättre vetande.

Och så svär man för att man inte hittar det man ska sedan. Ack ja!
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-12, 16:16.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

men där har jag inte vart,känner bara till det vid namn...E det gott flugfiske där elle?=) gotteväder för fiske idag men sambon har bilen så man kommer ingenstans:S men söndag blir det om jag har bil då det vill det säga:P
        sigpic

Kommentera

Baltak ska vara fint. Iaf om man får tro folket på Edgeforumet som brukar fiska där? Här är litet mer att läsa om Baltak + kika på:

Ja, i dag skulle man ha varit ute och vevat med spöt!

Kommentera

ja det verkar onekligen grannt där måste jag säga...har hört att vinnalt me ska vara fint,Var nere vid sjön och där blåste det för mycket märkte jag när jag kom ner så jag gick hem igen!!längtar såå till söndag,gjorde en ommoddad fluga innan ikväll som jag minsann ska testa=)
            sigpic

Kommentera

Ja, det är inte utan att man blir väldigt sugen på Baltak. Men som sagt, Vinnalt är inte fel det heller.

Det är jobbigt när det blåser hårt! Och är det då dessutom kallt i luften? Då är det bättre att sätta sig vid städet precis som du verkar ha gjort.

Får hoppas nu då att din moddade fluga ger resultat nu på söndag då. Det finns inget roligare än att ha fångat fisk på en egen komposition.

Kommentera

ja någon direkt värme fanns ju inte i luften att skryta med,men gjorde en svart wolly bugger på klubben igårkväll som jag ska ta med o prova och hoppas på det bästa,sitter och glor på klipp på tuben med flugfiske från olika åar o sjöar och det gör ju inte att man blir mer sugen på att dra ut typ nuuuuu=)
                sigpic

Kommentera

Svart Wooly Bugger ska man alltid ha några i asken. Det är en nyttig fluga.

Jo du! Det är farligt att kika på fiske porr!

Kommentera

hahaha fiskeporr,den var ny den har jag aldrig hört innan=) gjorde 2 caddis nyss,fick knipsa av grävlinghår från rakborsten:P sambon jobbar så man blev lite halvt uttråkad här hemma en stund så det blir lite kaffe nu=)
                    sigpic

Kommentera

Grävlings hår var en ny variant.

Borst strån kan man använda till mycket. Jag har varit och klippt nylon borst från min sop borste emellanåt. Böjer man dem litet här och där med hjälp av en varm nål så får man fina insekts ben.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-12, 21:30.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      332 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      132 visningar