Ursprungligen postat av Guideline
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Behöver råd innan inköp av rulle och spö.
Collapse
X
-
-
Jag köper haspelrullar från Thailändska Tokushima, det är eg japanska rullar, men tillverkas av det Thailändska Tokushima som även får dom monterade i Kina..
Har hittat en i stort sätt lika dan rulle i en butik här på FS, samma linmängd och allt, tror du dom har något gemensamt ??
Bara olika namn på samma pryl beroende på vilken marknad den är avsedd för ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggNu kommer jag skriva en sak som jag är helt övertygad om att fler än jag vill säga dig:
Att tiga är guld!
Enligt mig stämmer det väl in på dig då du "predikar" för folk som inte är troende...
Men som sagt, varken jag eller mina gelikar är intresserade av märkesprodukter i nån större utsträckning, för oss är upplevelsen det primära, så vad det står på det vi håller i händerna är helt ointressant, huvudsaken det fungerar.., därför leter vi nya produkter till ett pris vi tycker är för oss attraktivt..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av uppköparn Visa inläggNu har du verkligen fått allt om bakfoten, jag talar inte om några kinesiska bilar utan om "bilar", att bilar kan heta olika beroende på var nånstans dom säljs.., som Opel = Holden = Vauxhall med vissa anpassningar för resp marknad.., precis som med allt annat..
Å håll dig över sandlådenivå om du vill debattera..FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggVisst du kan köpa kina bilar som ser ut som audi bmw eller mercedes och kostar 1/5 del, men titta på bilen och sätt dig i den så förstår du varför den kostar mindre
Såg ungeför ut som en Ambassadeur, men vilket skit! Det misstaget gör jag aldrig om.
De hette Osprey eller nåt...
Ett hett tips till alla seriösa fiskare, köp märkesgrejor! Det sparar mycket irritation.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av uppköparn Visa inläggTror jag helt säkert, men varifrån kommer råvaran, varifrån kommer lagren o.s.v? Jag antar dom gör precis som alla andra å köper in de delar å den råvara dom behöver.., så "skruva ihop" dom delarna å sälj dom sen som NoName å jag lovar, dom håller å håller å håller, oavsett om det står en svensk eller en asiat å trycker på knapparna :-)FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Helt rätt, kineserna tillverkar alltid mer/fler än det som ett märke beställer, det blir ju mycket billigare å köra upp 2000 spön än 1000 spön, å det är dom extra 1000 som sen säljs inhemskt till lågpris eller som jag kan köpa som NoName eller med tillverkarens namn..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av uppköparn Visa inläggTror jag helt säkert, men varifrån kommer råvaran, varifrån kommer lagren o.s.v? Jag antar dom gör precis som alla andra å köper in de delar å den råvara dom behöver.., så "skruva ihop" dom delarna å sälj dom sen som NoName å jag lovar, dom håller å håller å håller, oavsett om det står en svensk eller en asiat å trycker på knapparna :-)
Gå gärna in på deras hemsida och titta lite.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
De skriver i varje fall på hemsidan att de tillverkar allt själva. Fast lite märkligt att tillverka egna lager och tätningar? Hur som helst är det nog svårt att hitta bättre rullar, om det ens finns?
" Vi använder tätningar & andra komponenter av högsta industri kvalitet, inget annat. Detta tillsammans med en riktigt bra grund konstruktion gör att ni får en rulle som ni kan lita på under alla fiske förhållanden. Det kan vi garantera, för vi tillverkar allt till våra rullar i egen fabrik "
Kommentera
-
Det låter lite underligt att du påstår dig ha så bra koll och sen skriver att du inte vet nåt om de två största premiummärkena vad gäller flugspön, eller en högkvalitetsrulle som Danielsson.
Jag drar helt enkelt slutsatsen att du är den främste konkurrenten till Biltemas fiskesortiment...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
|
7 svar
408 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()