Ursprungligen postat av Jock Scott
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Total nybörjare
Collapse
X
-
Nu fick jag mina flugor
Och sen så undrar jag detta med underkast
för jag försöker mig på det och då undrar jag detta fram och bak kast börjar funka bättre men när jag gör under kast så dör linan så fort jag gör fram kastet samma som hände när jag gjorde fram och bakkastet och då undrar jag om underkastet funkar bättre på vattnet eller ska det funka lika bra på gräset?Senast ändrad av Walak; 2011-06-16, 17:39.
Kommentera
-
Tjusigt!
Ja, då är du väl rustad för krokodil jakt nu då. Gick det bra med tafs öglan?
Litet Gädd, flugfiske porr till dig innan du ska iväg och blöta flugorna:
Tänkte säga att kolla så att spö holkarna sitter ihop litet då och då när du kastar / fiskar. De har en tendens till att glida isär emellanåt. Men pressa för den skull inte ihop holkarna för kung och fosterland!Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-16, 17:42.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Citat: Och sen så undrar jag detta med underkast
för jag försöker mig på det och då undrar jag detta fram och bak kast börjar funka bättre men när jag gör under kast så dör linan så fort jag gör fram kastet samma som hände när jag gjorde fram och bakkastet och då undrar jag om underkastet funkar bättre på vattnet eller ska det funka lika bra på gräset? #
"Under kast"? Menar du underhands kast kanske?
Jag tycker du ska hålla dig till den vanliga kast tekniken : Stopp kl 10:00 i framkastet och skjut ut litet lina ....Accelerera bestämt tills att spö toppen är kl 14:00 Tvär stopp! Och kolla över axeln att linan + tafs ligger snör rätt, horisontellt i luften innan du påbörjar fram kastet.
Glöm inte att hjälpa till att accelerera linan med andra handen i bak kastet som jag skrev om förut ("Enkel drag"). http://www.virtualflycasting.com/Gra...gle%20haul.swf
Hjälper inte det? Testa med dubbel drag:
Var noga med att spö toppen rör sig i en rak bana mellan kl 10:00 och kl 14:00.
Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-16, 18:06.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Då tror jag att Roll kastet kan passa dig då? Men det bör du träna på vid strand kanten. Gräs, suger fast linan för mycket.
Dubbel drag. Bra när du har motvind eller andra tillfällen när du vill ha hög hastighet på linan:
Edit. Detta funkar bra med en vanlig WF lina också.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-16, 18:48.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jo jag undrar om man har fångat en fisk och släpper i den igen hur stor chans är det att det tar flugan igen?Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggO.k.
Men då har du ju fått en bra lektion av Mr. Krieger iaf.
Sen så undrar jag om man har en våg som har en krok hur ska jag väga då ska man har någon när påse och lägga fisken i eller hur gör man?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
|
2 svar
187 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg