Horngädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Horngädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vilken tid på dagen lyckades du med detta?

Jag var där mellan 07-17:30, Men de sista 2 timmarna var där långt i mellan fångsterna. Dock kände man fisk i så gott som varje kast. Men 60 gram räckte dåligt i den hårda vinden. Så fårt man hängde på mer bly (70-90 gram) så fick man också mer fisk.

Kommentera

Har fått rapporter på min mejl om folk som tagit mycket horngädda i går i sundet. Jag tror knappast att Anders ljuger om sitt fiske. Men som alla vet så kan det ena stunden vara kanon fiske sen försvinner den helt igen.
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av andershbg Visa inlägg
        Vilken tid på dagen lyckades du med detta?

Jag var där mellan 07-17:30, Men de sista 2 timmarna var där långt i mellan fångsterna. Dock kände man fisk i så gott som varje kast. Men 60 gram räckte dåligt i den hårda vinden. Så fårt man hängde på mer bly (70-90 gram) så fick man också mer fisk.
        Aha okej, du var uppe med tuppen! Var det hård vind i västhamnen? När vi kom blåste det ganska lite men vinden var härligt varm. Vi får helt enkelt försöka nästa helg igen, då på morgonen fram till på eftermiddagen. Hoppas vi kan träffas snart och utbyta erfarenheter!

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
        Har fått rapporter på min mejl om folk som tagit mycket horngädda i går i sundet. Jag tror knappast att Anders ljuger om sitt fiske. Men som alla vet så kan det ena stunden vara kanon fiske sen försvinner den helt igen.
        Jag tror absolut inte att Andreas ljuger, detta har jag heller aldrig påstått! Uppenbarligen var vi inte där under samma tider på dygnet och det kan nog ha med det att göra. När vi var riggade och klara vid fem-halv sex tiden, började vi båda visserligen fiska efter öring på insidan så vi kastade inte på utsidan förrens en dryg halvtimma efter det. Som Anders säger så var de tydligen långt mellan fångsterna sen avtog det nog när vi skulle börja kasta

Kommentera

Massor av horngädda siktades i det blanka havet då vi åkte hem från en vrakfisketur i slutet av förra veckan. De måste vandra väldigt ytligt med tanke på alla vak och plask i ytan då vi kom farande! Detta var i trakterna nordväst om Måseskär. Det var endast längre ut till havs vi såg fisk.

Någon som vet vilken vandringsväg fisken i fråga har?

Kommentera

Ett återbesök i västhamnen igår mellan 18.10-21:10 gav ingenting. Vi testade med 60-90gr, röda, gula samt blanka. Ytan, mellanvattnet, botten. Inte ens en liten horngädda. Jag antar att Anders får komma och lära oss hur man gör. Det var dessutom frånlandsvind igår, vilket enligt uppgift ska innebära bra fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av FireRaptor Visa inlägg
              Ett återbesök i västhamnen igår mellan 18.10-21:10 gav ingenting. Vi testade med 60-90gr, röda, gula samt blanka. Ytan, mellanvattnet, botten. Inte ens en liten horngädda. Jag antar att Anders får komma och lära oss hur man gör. Det var dessutom frånlandsvind igår, vilket enligt uppgift ska innebära bra fiske.
              Slopa rött och gult kör med enbart silvrigt brukar vara klart överlägset fiskar aldrig med annat till horngäddan. Ja det verkar som Anders lockar till sig horngäddorna.
              Men med det vädret vi har nu så borde det inte ta lång tid innan den är här i enorma stim. Det har inte kommit mycket från turbåtarna i Malmö i alla fall enbart ströfiskar. Det brukar ju vara så att vissa dagar kan man uppleva ett bra fiske nästa helt värdelöst, brukar vara så när den inte kommit riktigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                Slopa rött och gult kör med enbart silvrigt brukar vara klart överlägset fiskar aldrig med annat till horngäddan. Ja det verkar som Anders lockar till sig horngäddorna.
                Men med det vädret vi har nu så borde det inte ta lång tid innan den är här i enorma stim. Det har inte kommit mycket från turbåtarna i Malmö i alla fall enbart ströfiskar. Det brukar ju vara så att vissa dagar kan man uppleva ett bra fiske nästa helt värdelöst, brukar vara så när den inte kommit riktigt.
                Tack för tipset. Jag körde bara ett par hopplösa kast med rött och gult. Blänkande/silvriga verkar vara klart överlägset. Fiskar aldrig annars med något annat heller, ville testa något annat då den inte ens nappade på blänkande.

Anders verkar vara en riktig champion

Var utövar man kustfiske i Malmö?
                Senast ändrad av FireRaptor; 2009-04-29, 11:33.

Kommentera

Tack för tipset. Jag körde bara ett par hopplösa kast med rött och gult. Blänkande/silvriga verkar vara klart överlägset. Fiskar aldrig annars med något annat heller, ville testa något annat då den inte ens nappade på blänkande.

Anders verkar vara en riktigt champion

Du kan stå i Limhamn ute på ön och man kan stå vid brofästet. det är nog dom ställena som dom flesta står vid. Själv fiskar jag aldrig från land utan det blir från min egen båt.

Kommentera

Var ute i västhamnen på fredag tidig morgon vid 10-tiden ungefär. Fullt med horngädda, härliga hugg!

Dock gäller det att vara ute när det är rätt vind. På söndag morgon vid samma tid ungefär, kom det upp ett 10 tal horngäddor, jag blev dock utan tråkigt nog. Plattfisken nappade dock bättre.

Kommentera

Anders verkar vara en riktig champion

Jag fiskar från piren i Klagshamn (längst till vänster). Kör in till vänster (enskild väg) precis innan parkeringen till badplatsen så kommer du till en grusplan där man kan parkera. Piren ligger sedan till höger.
                      // Sickan
                      Skurup, Skåne

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                      4 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                      0 svar
                      91 visningar