Jag tycker det är viktigt att man provar några olika stolar för att se vad man själv gillar mest. För egen del skulle jag aldrig kunna ha en stol som är lägre än en vanlig stol, då är det segt som f*n att komma upp och inte så bekvämt att sitta så lågt längre stunder. Jag köpte till slut en sån där campingstol från typ Biltema med mugghållare. Den kanske inte är vacker, den håller garanterat inte lika länge som en typisk sån som karpfiskarna har, men den kostar runt 150 kr och mina har hållit i åtminstone 2-3 säsonger innan jag ens börjat fundera på att byta ut den.
Biltemas var visst några kronor dyrare än jag kommer ihåg men har uppgraderats med kylväska :P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metare, dags att vakna! ;)
Collapse
X
-
TRAILER RLX EASY CHAIR, PROLOGIC PL FIRESTARTER CHAIR och wychwood low chair är de jag tittat mest på. Pro logic ligger bäst i pris och är lättast dock vet jag inte om de är bra på att tillverka stolar.
Lämna en kommentar:
-
Jag söker en specimen stol. Har en brassestol men vill ha en ordentlig stol. Söker gärna en lätt stol som går att fästa i en ryggsäck (har spännband för liggunderlag på min Gardner specimen ruckack). Jag är inte så stor så mindre stolar är ok också skulle jag tro. Budget : max 700 . Är det en omöjlighet? .
Lämna en kommentar:
-
-
Gött. Själv fick jag häromdagen hem bl.a. Sutarkung samt Korda slow sinking corn frutiy squid pink. Så nu ska sutarn testas ordentligt imorgon bitti.
Lämna en kommentar:
-
Blev en i storlek XL.
Fick hem ryggsäcken idag! är otroligt imponerad. Kunde inte valt bättre!.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Zolwikus Visa inläggTror inte det är några problem förutom att mäsket kanske inte sprider sig i vattnet då det är rätt så fast pågrund av allt vatten det sugit i sig. Tror inte det är någon fara för fisken.
Sådär ja! ännu ett guld! . Var dock otroligt trög fiskat idag eftaersom det blåste så på rätt hårt. 2 tappade gäddor på gäddmetet och 1 nappindikation då flötet sjönk men kom upp igen ( gäddan spottade väl ut mörten ).
Lämna en kommentar:
-
Tänkte ta med det här och testa mäska med imorgon, ev blanda i lite boilies och krillmjöl.
Min fråga: Det kan väl inte skada fisken? Det i hinken är alltså malt efter lakning, legat ca 1,5 tim i 60 - 70gradit vatten och humlet efter bryggning. Det har ju svällt ordentligt.
Sött och doftar fint av humle.
Lämna en kommentar:
-
Det du skriver låter helt vettigt! dock ska larmet användas när jag metar de stora i höst med sill och makrill nere på botten!.Ursprungligen postat av pläp Visa inläggNapplarm till gäddmetet känns helt överdrivet, med så pass stora flöten så ser man lätt när det sticker iväg och du kommer att få en massa små larm på både när betet(om du kör med levande) drar iväg och även när vinden suger tag i flötet, jag har provat detta själv och efter ett par pass så packade jag ner larmet. Köp dig en juste stol och en bättre termos så att du håller dig alert med kaffet istället
Ska jag skriva något roligt så var jag ute och fiskade i söndags. En fiskekompanion hade på en fisk och jag hjälpte till för att kroka av. Tog lite tid. Efter avkrokningen så kollar jag mot sjön och flötet är borta

Beställningen.
Senast ändrad av Zolwikus; 2016-06-08, 22:42.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 191 visningar