Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flex
    replied
    Ursprungligen postat av efc__ Visa inlägg

Vad trevligt! Vad landade dom på? Ca 0.5-1 kg? Och vad tog dom på? Mask? Sist, men inte minst, blir dom tillagade på något gott sätt eller släppte du tillbaka dom?

För egen del blir det näst sista fiskepasset för sommaren den 1:a augusti och det kommer att bli mete och spinnfiske fördelat på två lag. Blir kul att jämföra fångsten!
    Hej!

Yes cirka kilot och tog dom på feeder med mald roströd och 8mm pop-up ananas-corn med en storlek 8 krok nej dom fick gå till baka.

Skit fiske när det beger sig

Lämna en kommentar:

• efc__
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Blev lite mete i dag
    Vad trevligt! Vad landade dom på? Ca 0.5-1 kg? Och vad tog dom på? Mask? Sist, men inte minst, blir dom tillagade på något gott sätt eller släppte du tillbaka dom?

För egen del blir det näst sista fiskepasset för sommaren den 1:a augusti och det kommer att bli mete och spinnfiske fördelat på två lag. Blir kul att jämföra fångsten!

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Blev lite mete i dag
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• efc__
    replied
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Finns vindskydd och grillplats vid damm 4/5 som lockar till sig allehanda festprissar.
    Kan man inte kräma på hemma på full volym tar man med festen till skogen.
    Ahh... förstår. Ja trist, men det verkar som att samma mönster upprepas oavsett land och plats man befinner sig på.

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Finns vindskydd och grillplats vid damm 4/5 som lockar till sig allehanda festprissar.
    Kan man inte kräma på hemma på full volym tar man med festen till skogen.

Lämna en kommentar:

• efc__
    replied
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Låter inte alltför skoj. Jag metade i Rögle Dammar häromsistens… gratis disco till 00:00.
    Disco? Invid dammen? Usch! Men efter 00:00 borde det väl arta sig, för att inte tala om tidiga morgnar! =)

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Låter inte alltför skoj. Jag metade i Rögle Dammar häromsistens… gratis disco till 00:00.

Lämna en kommentar:

• efc__
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Fint skrivet. Jag är nog mer "nymodig" i mitt fiske. Det är kul att tekniskt avancera sig med diverse nya tekniker som fiskas bäst på en viss typ av spö och rulle. Att ständigt känna att man förbättras och lär sig mer, samt får bättre resultat. Men man får inte glömma bort att slappna av ibland. Mete efter Sutare t.ex, är riktigt schysst avkoppling och jag gillar det verkligen. Världen är inte svart eller vit; man kan njuta av all typ av fiske.
    Det där är en mycket intressant fråga. Jag tycker mig se att jag får större och mer spektakulära fångster nu på senare år än om jag går tillbaka några år i tiden. Jag undrar ibland om det bara är tur, eller om det är någon form av svårfångad erfarenhet som man ändå undermedvetet har tillägnat sig?

Rent konkret kan jag säga att jag nu ägnar mer uppmärksamhet åt väder förhållanden, samt var i sjön jag fiskar efter vad än vad jag gjorde för 5 år sedan.

Sen har jag faktiskt också börjat variera tekniken och varva spinnfiske med att meta. Men att meta är för mig i.a.f. den stora terapin och meditationen och spinnfisket ligger nog mer nära till hands när familjen vill ha något att äta.

Däremot är mitt nästa "projekt" att se om jag inte kan meta upp lika fina gäddor som jag fått på spinnfiske. Blir kul att jämföra resultatet när jag kommer igång med det.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    [QUOTE=efc__;n2644041
    Sen är jag inte religiös, men det är nästan spirituellt för mig att fånga sin fisk, rensa den (katten får sitt så klart) laga till den, och att få höra att alla i familjen gillade fisken. Denna tradition med flera tusen år på nacken känns på något sätt i generna. Jag misstänker att många jägare känner likadant.[/QUOTE]

Fint skrivet. Jag är nog mer "nymodig" i mitt fiske. Det är kul att tekniskt avancera sig med diverse nya tekniker som fiskas bäst på en viss typ av spö och rulle. Att ständigt känna att man förbättras och lär sig mer, samt får bättre resultat. Men man får inte glömma bort att slappna av ibland. Mete efter Sutare t.ex, är riktigt schysst avkoppling och jag gillar det verkligen. Världen är inte svart eller vit; man kan njuta av all typ av fiske.

Lämna en kommentar:

• efc__
    replied
    Det där är rätt intressant. Jag har aldrig fiskat så, utan kör på med det gamla vanliga harvandet baserat på att titta på sjön, prata med de som bor där och följa vädret. Om man ska ha en massa utrustning för att se fiskarna, kan man väl lika gärna köra på med dynamit. Då blri det ännu enklare och fler PB:n.

Skämt åsido, det finns olika fiskare. Jag kan fiska en kväll utan att få något men ändå känna att det var väl investerad tid, då jag fick några timmars meditation i naturen istället. Skulle jag få med mig en rimligt stor fisk hem till köket så är det bara en fin bonus. =)

Sen är jag inte religiös, men det är nästan spirituellt för mig att fånga sin fisk, rensa den (katten får sitt så klart) laga till den, och att få höra att alla i familjen gillade fisken. Denna tradition med flera tusen år på nacken känns på något sätt i generna. Jag misstänker att många jägare känner likadant.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
656 svar
49 360 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__
av efc__