Det beror ju på
Jag har 4a set och ett vanligt mete 5m
vid gäddtrolling har jag två för gädda och ett med ex liten mört eller räka/ mask
vid mört brax mm har jag ett med bröd
ett 5m med ex majs
och det tredje som är lilla gäddapöet med stor mask
Så minst ett spö blir ju både och.
men mest ute efter hur ni har tacklen
hur ni fäster dem!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metare, dags att vakna! ;)
Collapse
X
-
Så du ska fiska både mört och gädda med samma spö?.Ursprungligen postat av abe Visa inläggJag var och metade mört 2h igår, fick bara 2st, dessa blir till gäddmete senare.
Men funderar, för att slippa knyta dit de här illpillesmå krokarna, har ni nått tips för mig med tjocka fingrar ?
ibland vill jag gäddmete som sagt, ibland nått annat tackel.
man vill ju kunna meta på 0,5-4m djup!
Så ha ett lekande med hake på huvudlinan funkar ju inte, inte heller ett litet lekande för då får jag ju knyta dessa illpille lekande ute på sjön,, kan man ha en linögla och sen knyta linan i den , det är ej illillesmått men kommer en sån ögle fastna i de illpillesmå spötopps öglorna.
Ja hur gör ni?
jo ska byta lina och det jag har hemma var 0,12 flätlina,, det är bättre med o,20 nylon eller flourcarbon väl?
Skitfiske på er
Lämna en kommentar:
-
Jag var och metade mört 2h igår, fick bara 2st, dessa blir till gäddmete senare.
Men funderar, för att slippa knyta dit de här illpillesmå krokarna, har ni nått tips för mig med tjocka fingrar ?
ibland vill jag gäddmete som sagt, ibland nått annat tackel.
man vill ju kunna meta på 0,5-4m djup!
Så ha ett lekande med hake på huvudlinan funkar ju inte, inte heller ett litet lekande för då får jag ju knyta dessa illpille lekande ute på sjön,, kan man ha en linögla och sen knyta linan i den , det är ej illillesmått men kommer en sån ögle fastna i de illpillesmå spötopps öglorna.
Ja hur gör ni?
jo ska byta lina och det jag har hemma var 0,12 flätlina,, det är bättre med o,20 nylon eller flourcarbon väl?
Skitfiske på er
Lämna en kommentar:
-
Nix, bara fisk under 2kg.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggÄntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?
Lämna en kommentar:
-
Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ska byta säsong nu -yngsta vill meta lake så ska prova bottenmete nån helg frampå nu när temperaturen går ner.
får väl ta det för vad det blir - en brasa och korvgrillning så får man se om laken finner dom halva mörtarna
Lämna en kommentar:
-
Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill ha och testa?
1 Foto
Lämna en kommentar:
-
Hej! Jag letar efter ett feederspö som jag även kan använda till sutare! Gärna tips om rulle också!
Lämna en kommentar:
-
Klockrent och kvalitets tid med grabbenUrsprungligen postat av -martin- Visa inläggGick ner till bryggan och metade lite med grabben, 2 små harr och en liten abborre blev det
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 105 visningar