Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är väl 90-95% mete för min del. För ett par år sedan metade jag typ inte alls. Mycket mer avkopplande att kolla på ett flöte eller feedertopp än att stå o kasta i timmar. Så lutar åt att sälja av en stor del av spinnfiskeutrustningen för o göra plats åt annat. En del prylar aldrig använda.

Ska försöka komma ut en sväng och meta i helgen tänkte jag. Men vet inte om jag ska flötmeta eller feedermeta.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

• Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
      Är väl 90-95% mete för min del. För ett par år sedan metade jag typ inte alls. Mycket mer avkopplande att kolla på ett flöte eller feedertopp än att stå o kasta i timmar. Så lutar åt att sälja av en stor del av spinnfiskeutrustningen för o göra plats åt annat. En del prylar aldrig använda.

Ska försöka komma ut en sväng och meta i helgen tänkte jag. Men vet inte om jag ska flötmeta eller feedermeta.
      Varför inte både och? Har själv aldrig (ännu) expanderat bortom flötmete. Har svårt för iden att sitta och titta på en spötopp, och ännu svårare för iden med nappalarm när man ser folk sitta och läsa, lyssna på musik eller vad de nu gör. Känns som att man tappar så mycket av upplevelsen då. Men någon gång kanske man skulle testa med feeder (dock utan alarm... de hemska pipen driver mig till vansinne).

Skitfiske på dig för övrigt, hoppas få se några fina bilder!

Kommentera

• Ja det är ju oxå ett alternativ,köra en av varje Kolla en feedertopp är väl ingen större skillnad mot ett flöte tycker jag. Både flöte o feedertopp registrerar ju minsta pill. Kör nästan alltid löpande tackel på de lätta feederspöna och då ser man allt i toppen.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
        662 svar
        49 689 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg jimmy85
        av jimmy85

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
        17 svar
        1 836 visningar