Hehe, det var nästan lika roligt som att fiska... Detta fungerar bara när det har regnat eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
maskjakt!!?
Collapse
X
-
Haha då köpte du nått knasigt. Masken från överkalix ska man köpa (om man nu köper). Size mellan var nästan för stor för vanligt mete efter borre osv. Tänk då big sizeUrsprungligen postat av J-ENäfan, köpa går inte. Maskar jag köpt är på tok för små
Ang maskfrågan. Jag hade också skitsvårt att gräva fram nån mask. Vanliga stället (farfars kompost/jordhög gav inget pga värmen. Men så gick jag till en bäck å grävde i leran/jorden runt om, gav en del.
Skulle aldrig få för mig att leta efter mask UTAN att gräva

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
knota
Ursprungligen postat av GoldenHehe, det var nästan lika roligt som att fiska... Detta fungerar bara när det har regnat eller?
Ja, det funkar bara när det regnat, eller möjligen är dagg eller fuktigt i gräset.
Det verkar som att det är dåligt med erfarehet av daggmask plockning på FS, detta är ju en gammal klassiker att gå med ficklampan i mörkret, fast det gäller att gå försiktigt och vara snabb för att få tag i masken.
Kolla även under buskar i rabatter/trädgårdsland där det är mer jord, brukar kunna vara bra ställen.Senast ändrad av Guest; 2006-08-14, 11:00.
Kommentera
-
Jag har allt hört talas om det... men dom som sagt det har sagt att maskarna är för snabba för att det skall gå att plocka dom.Ursprungligen postat av knotaJa, det funkar bara när det regnat, eller möjligen är dagg eller fuktigt i gräset.
Det verkar som att det är dåligt med erfarehet av daggmask plockning på FS, detta är ju en gammal klassiker att gå med ficklampan i mörkret, fast det gäller att gå försiktigt och vara snabb för att få tag i masken.
Kolla även under buskar i rabatter/trädgårdsland där det är mer jord, brukar kunna vara bra ställen.
Men med lite teknik så gick det bättre och bättre...
Vågar inte testa det där med ström i marken...alldelles för klantig för att våga testa 230 =) Nattplockning duger jättebra.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
685 svar
50 477 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg