Experiment med mäsk och doft. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Experiment med mäsk och doft.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
    Småkarpar går säkert fint o få som bifångst,men skulle absolut inte rikta fisket efter dom med min setup. Å andra sidan så skulle förmodligen tafsen ryka ganska kvickt då jag alltid har klenare tafs än huvudlinan.
    Är det för att rädda flötet om du fastnar i växtlighet som du har en sådan setup? För egen del har jag FC-lina på hela rullen (den sjunker vilket gör det enklare att fiska när det blåser, har också hört att den ska vara mer "osynlig" än nylon, men det är inget jag skulle svära på, jo den är stryktålig också) men jag har ett sänke rätt nära flötet så en gång när jag fastna gick linan av under sänket och så kunde jag hala in flötet. En annan gång gick linan av ovanför sänket men då flöt flötet upp till ytan och jag kunde "spinnfiska" hem det.

Kommentera

Ursprungligen postat av efc__ Visa inlägg

Är det för att rädda flötet om du fastnar i växtlighet som du har en sådan setup? För egen del har jag FC-lina på hela rullen (den sjunker vilket gör det enklare att fiska när det blåser, har också hört att den ska vara mer "osynlig" än nylon, men det är inget jag skulle svära på, jo den är stryktålig också) men jag har ett sänke rätt nära flötet så en gång när jag fastna gick linan av under sänket och så kunde jag hala in flötet. En annan gång gick linan av ovanför sänket men då flöt flötet upp till ytan och jag kunde "spinnfiska" hem det.
      Dels sparar man flöten o feedrar o så slipper fisken simma runt med massa krimskrams om det skulle brista under drillningen.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg

Dels sparar man flöten o feedrar o så slipper fisken simma runt med massa krimskrams om det skulle brista under drillningen.
        Tackar, då är jag med på noterna!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
        669 svar
        49 846 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg SharkGirl  
        Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
        17 svar
        1 839 visningar
        0 gillar