Fodermajs...? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fodermajs...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
    Nä menar du det..
    Du kanske kan tillföra något i diskussionen?

Nej just ja, det kunde du inte...
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
      Japp. Det handlar om tro. Det var därför jag reagerade på ditt uttalande från början. Det lät som om du ville göra gällande att det var en naturlag eller slikt.
      Det är sant. Jag får passa sig för naturlagsformuleringar... även om det nästan har känts som en naturlag för mig i bra många år nu

Det skulle vara skoja att starta en tråd på mysko saker man trott stenhårt på och totalt fått omvärdera..... listan skulle bli ganska lång är jag rädd för.
      Senast ändrad av benste; 2009-03-26, 07:25.
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Resultatet i karpfiske ær 90% rætt førberedelse, mæskning. Karparna måste få upp øgonen før den nya fødan, och platsen den ligger på. Finns fødan alltid dær, så vænjer dom sig. Återkommer ofta, och væljer den som ær mest lættilgængling, føre den de måste arbeta før att få.
        I en normal svensk sjø dær det går 10000mørtar, 1000braxar, och 500sutare på varje karp. Gæller det att erbjuda en fødokælla som inte attraherar de andra. Annars får man mæska med helikopter før att uppnå ønskat resultat på karparna..Karparna lær sig uppskatta och kænna igen det som ær tillgængligt, sen tror inte jag heller det spelar någon roll om det ær hårt, eller mjukt? Stort eller litet?

Dock skillnad om man fiskar helt utan førmæskning. Då gæller det att presentera ett så "læckert" bete som møjligt. Men kænns totalt ointressant med statiskt karpfiske, utan en kampanj innan..
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Precis just så.
          "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ungefär så :=)
            Mete framför allt!
            www.Metetorget.com

Kommentera

Jag har blötlagt min fodermajs nu i ett dygn och sedan kokat dem i 40min. De krossas men jag tycker fortfarande att de är väldigt hårda...
              Ska de vara hårda eller???

Jag boostade dem med socker och honung men kom på att jag inte vet när de ska läggas i, vid blötläggningen eller kokningen??

De känns rätt smakfattiga men det kanske inte gör något, har någon tips på hur man får ut det bästa av majsen??
              ...går under namnet "Fiskarn"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
              696 svar
              52 079 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg efc__