OBS! Ballasjön IDIOT !!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OBS! Ballasjön IDIOT !!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Låt då polisen reda ut det!
    Ni skall inte trassla till det för er också!! Det blir ingen glad över.

Fråga, varför skulle sjön stängas för att IDIOTER skjuter luftgevär?

Kan ni inte prata med fiskarätts ägarna, kanske ett fiske kort som utdelas till folk som sköter sig och INTE skjuter, typ TDA vimpeln med nummer att ha vid fiskestället..

Tyvärr går det inte att göra något idiotsäkert eftersom idioter är så påhittiga. /* Murfys book of laws.

english version,
    If it is reported, let the Police handle it.
    Do not get yourself into trouble as well, that does not benefit the carpers.

Q, Why should the lake get closed to carpfishers when IDIOTS are shooting air rifles?

Is there no possibility to talk to the owners/keepers of the lake and get some sort of agreement. Perhaps similar to the TDA card in Stockholm where you get a small ID-numbered flag to have when you fish.
    Senast ändrad av esobus; 2004-06-02, 08:55.

Kommentera

Jävla IDIOTER!

Kommentera

var det inte något om nedskräpning runt sjön oxå?? fast det var tydligen några andra inte dom som sköt. men jag antar att det kanske är derför man kanske funderar på att stänga av sjön för nattfiske.
        Tube for life

Kommentera

nu tror jag ju inte att sjön stängs för att nån skjuter ett hål i nåns fönster, däremot kanske folk inte uppskattar fiskare på sin tomt i lika stor utsträckning, detta påverkar antagligen inte carpoholic och gute, som antagligen är ganska kända ansikten... Utan det påverkar sånt folk som inte tidigare har varit där...

Självklart är det enda rätta att betala skadorna som uppkommit!

carpoholic: Tänk på att det också kan ha varit en olyckshändelse, dom kan ju ha övat prickskytte på burkar eller vad som och inte tänkt på att tantens fönster var i "farozonen" så du kanske skulle ta en lite lugnare ton, iaf nu innan du vet varför...
          Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Trist i såfall.

Jag förstår CH när han blir tvärsur. Men han skall ju inte hamna i trassel själv.

Sedan måste man ju fundera på hur man kan ordna detta. Numrerade fiskekort och fisketillsyn kan vara ett sätt.

Nedskräpning kan vara svårare att komma tillrätta med, men säkert inte omöjligt.

Kommentera

De som gjort detta får fasen vara "män" och erkänna och göra upp i godo med de drabbade. Är dom drabbade snälla så kanske dom skippar polisanmälan men hade någon skjutit hål i mina fönster vetefasen om jag tagit tillbaka anmälan.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Originally posted by Bergman
                De som gjort detta får fasen vara "män" och erkänna och göra upp i godo med de drabbade. Är dom drabbade snälla så kanske dom skippar polisanmälan men hade någon skjutit hål i mina fönster vetefasen om jag tagit tillbaka anmälan.
                Jag tycker att skjutandet är en separat sak och mycket väl kan uppföljas. Det är ju mer faran och risken för de boende samt omdömeslösheten som skall anmälas, snarare än glasskadan.
                Kan man ta deras grejor har man ju minskat risken litet.

Jag skulle kunna bli -mycket- upprörd om någon sköt sönder mina rutor. Skulle mycket väl kunna gå till helt fel ilske yttringar då.

Hoppas alltt reder ut sig, på ett bra sätt.

Kommentera

Nedskräpningsproblemet är löst.
                  Det har varit diskussioner att göra Balla till en dagsjö istället pga vad som har hänt, och om detta blir verklighet så försvinner fisket i sjön då karparna i Balla verkar gilla nätterna.
                  Sedan tror jag inte att polisen prioriterar det här fallet vilket innebär att det inte klaras upp ifrån deras sida, utan vi får hoppas att dom som gjorde det (och jag vet vilka det är) ersätter fönstret.
                  Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Till dom som sköt prick.. Det finns inga bortförklaringar till skytte. Det är ALLTID skytten som måste förvissa sig om skottets verkan bakom målet. Skytte vid fiske är för mig obegripligt...

Kommentera

Fan va klantigt!! Det kan inte ha varit "raketforskare" som har med sig ett vapen vid fiske....
                      Idioti som måste bestraffas, det är min mening!
                      Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                      687 svar
                      51 036 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg efc__
                      av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                      17 svar
                      1 881 visningar