Nybörjare inom vertikalfiske behöver guidning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare inom vertikalfiske behöver guidning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjare inom vertikalfiske behöver guidning!

Tjena!
    Har länge varit sugen på att testa vertikalfiske men eftersom man behöver så mycket utrustning så har jag inte kunnat göra det innan. Fick en elmotor för ett tag sen och köpte precis ett vertikal sett (gunki hayashi och gunki's egna multiplikator rulle). Och tänkte till helgen nu åka upp till båtmässan och kolla på ett ekolod, men har ingen aning om vad som behövs. har kollat på lite olika samt Lowrance 5x elite och det vanliga 5x. men behöver lite tips.
    Samt vad ska man satsa på för färg till jiggarna? fiskar oftast i bråviken med riktigt grumligt vatten.
    skitfiske!

Hejsan

Finns nog 100 trådar i detta ämne i forumet, sök där. Lycka till!

MVH/Gimmy
    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Köp ett Lowrance 5x elite så blir du garanterat nöjd.

Kommentera

Följ Sörens råd ang. ekolod, det är bra grejer.
        När det gäller färgval och modell på jiggar blir det lite knepigare. Det varierar nämligen väldigt mellan olika vatten och tider på året.
        Men satsa gärna på några Fin-S eller andra "splittails" runt 5-tums storlek. Några med naturliga och dovare färger. Några med lite skrikigare presentation. Jiggar i guld, orange eller skarpt grönt kan funka bra i grumligt vatten. En färg jag rekommenderar är "Metallic Carrot".
        En Fin-S Shaker helvit brukar oxå funka i de flesta vatten när gösen vill ha mer rörelse. Även Storms Fast-shad är riktigt bra, gärna med blåmetallic rygg.
        Lycka till!
        Mvh Micke

Kommentera

Först en länk som det har diskuterat lod framförallt Elite5. http://www.fiskesnack.com/forum/show...Vertikal-fiske
          Kör själv med bla ett Elite 5, så har du frågor ang det lodet skall jag försöka hjälpa dig.

Troligtvis får du lika många råd som det finns vertikal fiskare men jag tycker att Mikael's och Sören's råd är bra, för de jiggar Mikael tipsar om funkar i de vatten jag fiskar i men jag skulle vilja lägga till "nya" Berkley power bait.

Martin

Kommentera

blir nog ett 5x elite, känns dumt att betala 2000 för ett man kommer byta ut.
            antar att jag får köpa de flesta färger så man har :p tack för svar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
            51 svar
            6 325 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg MathiasJK  
            Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08