Modell o storlek på spinnare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modell o storlek på spinnare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Modell o storlek på spinnare?

Stod idag o kastade lite i hamnen o fick några borrar på 2-3hg som släpptes tillbaka. Det högg hela tiden men de va svårt o få dom att fastna på kroken. Använde mig av rexlex red 12g med kopparsked. Vet inte om den är för stor? Har iaf budat på 3st vibrax stl2 på tradera. Vilka modeller o storlekar ska man använda på spinnare? Noname aktar jag mig för,vissa spinner ju inte ens. Tack på förhand.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Reflex 12 gram är den bästa abborre spinnaren . Mepps i typ samma storlek eller vibrax i storlek 4 är bra också . Mindre spinnare = små fiskar.

Kommentera

Jag tycker, Savage Gear Rotex spinnare är riktigt heta. 8g är väl ganska bra för abborre!

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
        Reflex 12 gram är den bästa abborre spinnaren . Mepps i typ samma storlek eller vibrax i storlek 4 är bra också . Mindre spinnare = små fiskar.
        Okej. Har ju 2st reflexer 12g o 2st 18g. Köpte 3st vibrax stl2 på tradera nyss i silver,koppar o mässing. Kan ju va bra med några mindre om inte borrarna är så stora. Får väl skaffa någon myra o någon mepps oxå kanske.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
          Jag tycker, Savage Gear Rotex spinnare är riktigt heta. 8g är väl ganska bra för abborre!
          Tack för tipset. Får inhandla en sådan lr två. Någon särskilld färg som funkar bättre?

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
            Tack för tipset. Får inhandla en sådan lr två. Någon särskilld färg som funkar bättre?
            Jag har kört hårt på Firetiger, tog en abborre förra året på 1,3 kg på 8g firetiger

Kommentera

det värsta jag vet är spinnare.... ^^ får bara jävligt mycket lintvinn å skit .... men fisk får man mycket av ... :P bara jag som inte gillar spinnare ? skitfiske!
              abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                Jag har kört hårt på Firetiger, tog en abborre förra året på 1,3 kg på 8g firetiger
                Får testa en sådan. Koppar verkar borrarna gilla. Försökte om dom gillade en gammal cisco kid som är typ 5-6cm. Men den förde nog inte tillräckligt oväsen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte Mawtew Liw Visa inlägg
                  det värsta jag vet är spinnare.... ^^ får bara jävligt mycket lintvinn å skit .... men fisk får man mycket av ... :P bara jag som inte gillar spinnare ? skitfiske!
                  Jag har inga problem iaf. Idag fiskade jz med spinnare 1,5timme o kunde inte märka något lintwinn. Vill man kan man ju koppla ihop 2 lekan med el liten fjäderring i ena änden på tafsen o sen ett litet beteslås med lekan i andra. Tejpbit på linan ska tydligen funka. Man viker tejpen om linan o sen trycker ihop bara så de blir en flärp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte Mawtew Liw Visa inlägg
                    Om du har problem med att linan tvinnar sig så är det bara att köpa ett gäng kullager beteslås. Daiwa Twist Buster är min favorit.

Fiskade själv otroligt mycket med spinnare förut, men nu är det mestadels gummi som gäller!
                    You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 252 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B