Savagear Soft 4 Play Krokningsegenskaper med weedless hooks ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Soft 4 Play Krokningsegenskaper med weedless hooks ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savagear Soft 4 Play Krokningsegenskaper med weedless hooks ?

Har köpt några Savagear Soft 4 Play 19cm kroppar. Blev rekommenderad att köpa tillhörande weedless hooks. Har inte hunnit prova den än, men är nyfiken på hur krokningsegenskaperna är. Känns ju lite säkrare med deras egen rigg med trekrok, men det här fungerar kanske lika bra ? Någon som har erfarenhet av enkelkroksriggen ?

Mvh: Andreas

har ett par 9,5 cm av det slaget, inte hunnit provat det själv men om man ska lita på propaganda filmen på utube så verkar det går alldeles utmärkt,

Kommentera

Ok, men någon som har provat med enkelkrok, eller rentav bägge riggarna och bildat sig en uppfattning ?

Kommentera

Jag har testat båda. Tycker krokningsegenskaperna när jag tacklat weedless varit ovanligt sugiga. Soft 4-play weedless är det enda betet i min ägo där majoriteten av hugg ej resulterat i landad fisk. Försökt det mesta i teknikjustering, men får liksom aldrig till det. Fortsätter dock fiska med det i samma utförande då det bevisligen fungerar. Trekroksriggnig har jag bara fått abborre på och dom sägs ju hugga annorlunda. Krokningsration har dock varit "normal" dvs hugg resulterar oftast i landad fisk.

Kommentera

varken jag eller fiskepolaren har lyckats landa fisk på weedless kroken 19cms soft. trotts riktigt många hugg.. betet är sjukt giftigt i vattnet. men vad gör det när det är helt omöjligt att kroka gäddorna.

Kommentera

Har aldrig fått fisk på 19 cm weedless, men har både fått en del gädda och abborre på 9,5 cm weedless. Förvånansvärt bra krokning måste jag säga.
            "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
            https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Har du rätt grejor så gör det inget om kroken sticker upp lite, kolla även vinkeln på krokspetsen plus skärpan på den.
              Senast ändrad av todde72; 2012-09-16, 11:24.

Kommentera

Ok, lite blandade uppfattningar. Är ingen inbiten gäddfiskare, men köpte 19cm 4-play, eftersom jag testat de mindre till borrefiske fast då tacklade med jiggskalle. Dom har ju riktigt fin gång..... Men nu är det viktigt, eftersom det är C&R gäddtävling med jobb, så hedern står på spel Hugger dom bara, så ska jag nog lyckas kroka med rätt prylar. Var lite skeptisk till enkelkroken. Ser svårkrokat ut. Får väl helgradera och köpa trekroksriggen också.

Kommentera

Jag har uteslutande kört med 3-kroksriggen när jag kört 4-play 19cm.

Fisken hugger som galningar och krokar lika många på dessa som på en vanlig vobbler
                  Kör på 3-kroken, du kommer inte bli missnöjd. Glöm inte säkra med lite superlim när du monterar den bara.

Skitfiske!

Kommentera

Jag har inte lyckats med en enda krokning på 19cm weedlesskroken, dock massor med hugg. 9,5 däremot har fungerat helt okej för mig. Kan vara bristande teknik. Men att dömma av hur betet ser ut efter några hugg så verkar de hugga betet bakom kroken. Har provat sänka farten i invevningen men de verkar inte nypa hela betet för det.
                    Ska testa komplettera 19cm med någon kroklösning längre bak på kroppen till nästa pass.
                    3-krokslösningen har fungerat bra ur krokningsperspektiv men trist när man vill fiska bland mycket vegetation.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 210 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B