Hur gör ni era mothugg på gäddor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör ni era mothugg på gäddor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja i 15 år .................. Men va fan man har ju alltid det gut ändå men det hade varit roligt och få upp den där som drog runt båten och den där som... och den där som....... Jag ska prova att slappna av en dag också får ta med mig fjällan i båten flytoverall + flytväst och kröka satan så ska ni nog se en 20 kilos

Kommentera

Ursprungligen postat av mdb1 Visa inlägg
      Ja i 15 år .................. Men va fan man har ju alltid det gut ändå men det hade varit roligt och få upp den där som drog runt båten och den där som... och den där som....... Jag ska prova att slappna av en dag också får ta med mig fjällan i båten flytoverall + flytväst och kröka satan så ska ni nog se en 20 kilos
      Hahaha ja, lämna rapport då är du snäll

Nä men är du säker på att det sitter krokar på betena? Och att dom är sylvassa? Säkert nån i tråden som påpekat det redan, har inte läst... Jag tror stenhårt på otur. Men testa nästa gång att gå emot alla principer vad gäller krokning, alltså gör helt tvärtom vad du brukar, så kanske förbannelsen släpper... Dock! : Ta inte bort krokarna från betet...
      Gör inget mothugg utan fortsätt bara veva i den mån det går, som om inget hade hänt, när gäddan vänder så krokar han sig själv, med rätt broms inställd. Får vi hoppas
      Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
      Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
      [/FONT]

Kommentera

jag lägger ner denna tråd, gör hur fan ni vill drar ni upp en gröning= happy ending.
        -alla blir vi salig på våran tro, ingen och alla gör rätt!

Kommentera

Något dumt skrivet. Man joinar väl ett forum för att ta upp ens frågor och funderingar man själv har. Samt för att hjälpa andra i den mån man kan med den kunskapen man känner för att dela med sig. Men blir du stött av folks olika teorier och funderingar så gör hur FAN du själv vill med din saliga tro.

Kommentera

Jag tror inte det spelar jättestor roll om du gör ett mothugg som nästintill knäcker spöt eller om du bara vevar, om vi nu tänker på hur mycket skada gäddan tar Undersökningar har gjorts på CR gäddor som visat att ett minimalt antal dör. Vi pratar om 10 på 1000 ungefär. Jag är rätt säker på att mothuggen görs för att gäddan smäller fast käften då den tagit betet. Du vill inte haka den bak i gälarna och därför hugger du fram betet och in i bättre saker än gälar. Där betet både sitter bättre och skadar gäddan mindre.
            https://fiskealand.com

Kommentera

Har nya säsongen av The Walking Dead smygpremiär?

Kommentera

Ursprungligen postat av FilipBlomberg Visa inlägg
                Jag tror inte det spelar jättestor roll om du gör ett mothugg som nästintill knäcker spöt eller om du bara vevar, om vi nu tänker på hur mycket skada gäddan tar Undersökningar har gjorts på CR gäddor som visat att ett minimalt antal dör. Vi pratar om 10 på 1000 ungefär. Jag är rätt säker på att mothuggen görs för att gäddan smäller fast käften då den tagit betet. Du vill inte haka den bak i gälarna och därför hugger du fram betet och in i bättre saker än gälar. Där betet både sitter bättre och skadar gäddan mindre.
                Va??? Den försöker ju spotta ut betet så snabbt den känner att det inte är deras normala föda. Dom spottar enormt snabbt. Desto större, desto fortare.

Varför man kan få samma smågädda kast efter kast har jag ingen aning. Dom kanske är lagda åt det undergivna hållet och gillar smärta bättre än gamla kärringar.

Kommentera

Absolut försöker den spotta betet. Men nog hinner man göra mothugget före det? För att den inte skall kunna spotta ut det.
                  https://fiskealand.com

Kommentera

Hej!

Upplever att man ibland gör mothugg lite för fort och dessutom lite för hårt! Körde alltid med stenhårda mothugg förr, har lugnat ner mig nu och tycker att jag får bra med fisk ändå, om inte mer!

Skitfiske!
                    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

För varje fisk jag krokar inser jag att mothugget spelar mindre roll för om fisken kommer sitta eller inte. Däremot mer roll för att den sitter hela vägen in till båten. Särskilt vid fiske med lite större gummi.

Jag har sett 110+-fiskar simma iväg vid båtkanten bara för att man inte lyckats driva in kroken ordentligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 250 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B