lätt spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lätt spinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

för att gå lite on topic. blir nog AVC70MHXF spöet. strax under 1400 plus frakt. hur vanligt är det att man åker på tull?

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Hehe, det jag tror på är att du förväntade dig inte att rullen skulle vara så bra som det är.
      Ja, jag vet hur det är. Jag erkänner att curadorna , framför allt D modellen, ändrade mitt sätt att se på fiskerullar.
      De är inga "high tech" rullar, men de levererar mkt prestanda för de pengarna de kostar.
      //T
      Ja det är ju min "billigaste" rulle i arsenalen. Så det ska bli kul att testa den i lite olika sammanhang och se vad den går för i gämförelse med mina revosar.
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        för att gå lite on topic. blir nog AVC70MHXF spöet. strax under 1400 plus frakt. hur vanligt är det att man åker på tull?
        Tror att man ska räkna med det! Så slipper man otrevliga överraskningar.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Räkna med det, fast jag har haft tur.
          Jag tror att engqvist har mkt bättre koll på läget just nu, så vänta till han svarar.
          Förresten, Krokodiljägaren, du har PM.

//T

Kommentera

Sv: lätt spinnspö

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
            När jag på tips av engqvist köpte det zillion han nämner här lade jag på en nolla på $-priset du ser på tw. Det är enkelt och blir tillräckligt rätt om du tar hem ett spö. Köper du mer än så blir det räknesättet väl grovt. De skickar med fedex och de är 100%-iga vad gäller tull o moms enligt de kommentarer jag sett här på fs. Mina två beställningar har jag fått tulla o momsa för så ryktet verkar stämma...
            Vill du ha på öret korrekt så har tullverket ett finfint räkneformulär som är lätt stt hitta fessutom.
            Har jag nämnt att jag gillar spöt jag köpte? En uppenbar fördel zillion har mot avid är att det kostar 30$ mer... Något som alltid provocerar någon lite extra
            Oavsett spö så blir det härligt mycket peng per kastad meter. Så du kan gott sträcka lite extra på dig. Lycka till med köpet!
            Senast ändrad av landkrabban; 2013-01-07, 22:46.

Kommentera

Det vore bra om någon kunde jämföra ett zillion med ett avid eller ett legend i liknande viktklasser. Jag känner ingen som äger ett zillion spö, så jag kan inte jämföra de.
              Det jag är säker på är att premier och zillion spöna spelar inte i samma liga.

Det är klart att vi kan inte avgöra vilket spö är bäst, fast jag har hört så bra om just zillion spöna , så jag vill bilda mig en uppfattning om de.

//T
              Senast ändrad av tonyex; 2013-01-08, 00:05.

Kommentera

tonyex:såg att St.croix har 10'6fotare.
                Inget du provat?

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                  tonyex:såg att St.croix har 10'6fotare.
                  Inget du provat?
                  Nix! ... och anledningen är ganska enkelt ( kanske lite barnsligt om man säger så), jag gillar inte så långa spön. Jag har haft två st 11 fotare som jag har sålt vidare. Det känns som att jag klarar mig bra med spön upp till 10 fot och jag tycker att ju kortare desto bättre.

Är det 2 unsare du tänker på? Det spö skulle kunna passa perfekt för din oranga skönhet, om du frågar mig.

//T

Kommentera

Kollade som hastigast,det fanns tre olika...
                    Kändes som dessa spön inte nämts så mycket i jakten på kustspön bara...

Kommentera

Ja, jag håller med och det är ju synd. Dessa spön skulle kunna ta "marknadsandelar" här hemma, den saken är klar.
                      Vi som har tröttnat på att fiska med SG, Guideline eller Berkley och har börjat titta på andra spön har nöjt oss med spön upp till 10 fot.

... så , du får väl testa mitt WR -35g någon gång under våren. Vi kan ta några kast vid slottsbryggan, om det fungerar för dig. Jag har inte några högervevade rullar kvar i min arsenal ,men jag kanske kan ta med mig ett par rullar ändå, eller vad tycker du?

//T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 321 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK