Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Har två ace30, enda problemet jag har haft med dom är att muttern på den ena bygeln åkte av i ett kast, löste det med lite blå loctite. Dom går att öppna relativt lätt, sitter en del skruvar och muttrar fast dom säger att den är "screwless". Vet inte vad det heter men dom använder brickor som ser ut som en liten hästsko på flera ställen som är ganska lätt att ta av med en liten skruvmejsel.
-
Hmm Nää..läste det jag med! Ja den killen hade väl köpt en BFT Stealth och frågat importören (CWC antar jag?) hur man ska kunna göra service på den men fått till svar att de själva inte visste eller hade verktyg till det.. MärkligtUrsprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggCATKING ACE40. En liten varning...
Kommer inte ihåg vem här på forumet som var i behov att skruva isär rullen.
Det kommer att behövas service förr eller senare...
Men rullen har inga skruvar och kan bara tas isär med ett specialverktyg ingen tillhandahåller.
God jul, säger jag.

Aja den får duga tills den säckar ihop!
Lämna en kommentar:
-
Från denna säljare köpte jag.. 43 dollar. Såg att den va nere på 40 dollar i förrgår men idag på 50 dollar tror jag!Ursprungligen postat av dyZe Visa inläggSer läcker ut. Länk?
Lämna en kommentar:
-
Låter ju jättebraUrsprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggCATKING ACE40. En liten varning...
Men rullen har inga skruvar och kan bara tas isär med ett specialverktyg ingen tillhandahåller.
God jul, säger jag.
måste kolla in min rulle när jag kommer hem till helgen. Lät ju lagomt tråkigt iaf
Btw Hur serverar dom bft rullen som ska vara same same.
Hittade att den var " inga synliga skruvar med “screwless design”."Senast ändrad av gälk; 2015-03-25, 18:46.
Lämna en kommentar:
-
CATKING ACE40. En liten varning...
God jul, säger jag.
Lämna en kommentar:
-
Ser läcker ut. Länk?Ursprungligen postat av Fiskarjanne Visa inläggHämtade nyss ut en CATKING ACE40 aka BFT Stealth 4000 som jag beställde från Aliexpress för lite mindre än 4 veckor sedan
Ser lovande ut
[ATTACH=CONFIG]77205[/ATTACH]
Lämna en kommentar:
-
Vet inte om det var mig du ville citera eller någon annan? Att jämföra ebay och aliexpress är som att jämföra äpple och päron anser jag. Större delen på Ali är kopior eller kopior på kopior av kända märken, även fast mycket är billigt och håller en tid så får man samtidigt vad man betalar för. Men jag förstår din poäng!Ursprungligen postat av jerka123 Visa inläggTänk på att aliexpress är en tjänst som ebay, det är alltså inte aliexpress prylar som säljs utan en samlingssajt med massa asiatiska säljare. Blir felaktigt att anklaga aliexpress för "dåliga saker" var min poäng.
Har testat två olika modeller, ett paket om 4st och ett paket om 6st. kan inte säga att dem var i det bästa skicket och lufthålen framtill var överkladdade i färg som jag fick skrapa bort för att få en normal gång.Ursprungligen postat av FilipBlomberg Visa inläggMitt första inlägg!
Jag undrar om någon tagit sig an bedriften att prova poppers? Har kollat genom tidigare inlägg, men inte sett något.
beställde nyligen hem lite grodor som skall testas i dagarna om vädret tillåter, en av modellerna såg givande ut och kan återkomma med utlåtande.
Lämna en kommentar:
-
KastKing's grejer är helt ok, haspel, multi och lina har jag.
Ang. det som kostar med spön är ju frakten eftersom nästan ingen vill skicka spön med china reg. airmail.
Jag hittade dock ett spinnspö 6 foot, 2 toppar
4-28 o 18-50, vilket är ett stelt underklassat spö som kostade 24€.
Generellt sett är det bättre att köpa ett billigt spö på highsport då det ofta är billigare och du kan känna på det.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av celtic Visa inläggjag har beställt hem ett veritas som flera andra här i tråden i hopp om att det skulle vara äkta, då det matchade priserna i USA ganska så bra. Sagt och gjort, gjorde en beställning och efter två veckor så kom spöet, förvisso fake men höll hygglig kvalité ändå. Blev ändå som så att jag gick ner till min lokala butik och köpte på mig ett par riktiga veritas i olika klasser. Kopian gav jag bort till farsan som blev överlycklig.
Spön köper man hos sin lokala sportfiskebutik efter att man har klämt och känt på det, aliexpress kanske är billiga, men inte speciellt bra på något tyvärr.
Senaste veritas 7,6" hittade jag på mässan för ett överpris som jag ändå inte kunde motstå!
Är det bara jag som har en förkärlek till dessa spöna?
Jag måste faktiskt ge creds till Abu, trots att betesvikt klassning på spöna inte stämmer.. Veritas är sjukt lätta spön och jag saknar min gamla Veritas+MGX kombo.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 870 visningar