Recension på denna kommer senare ikväll när jag hunnit skruva lite med den. Första intrycket var ganska plastigt men vi får väl se när jag hunnit öppna den.
Uppdatering:
Nu har jag skruvat lite på rullen och första intrycket håller tyvärr i sig. Plast överallt och den utlovade kolfiberbrickan i bromsen var i verkligheten någon blå fiberbricka. Även antalet kullager verkar vara ditskrivet av någon som inte kan räkna. Jag tvivlar inte på att rullen kommer hålla ett tag och fungera utmärkt under den tiden men visst lämnar den en del att önska.
Efter en rengöring och smörjning med Cal's och Rocket Fuel rullar den på betydligt mjukare och bromsen som högg och hade sig när jag tog den ut kartongen är nu mycket jämnare även utan kolfiberbricka.
Edit: Varning! Om din rulle har en bromsbricka likt den på bilden längre ner ska du hålla den borta från Cal's drag grease. Den löstes upp och blev till en kletig massa så jag bytte ut den mot en kolfiberbricka och en extra stålbricka från en Amba jag hade liggande så nu är bromsen riktigt jämn och fin.
Det bästa med rullen får jag säga är ergonomin då den ligger som gjuten i handen. De visa orden "man får vad man betalar för" gäller även denna rulle. Visst är det mycket rulle för drygt 250kr men jag tvivlar på att den kommer få mycket användning från min sida.
Positivt med rullen:
+ Ergonomin
+ Veven
+ Priset
Negativt med rullen:
- Plastig
- Bromsen stämmer inte med beskrivningen
- Väsnas en del från lager och drev

Lämna en kommentar: