"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• steffelol
    replied
    Ursprungligen postat av antonleyonberg Visa inlägg
    detta lär väl vara fuffens 2.0 eller? värt att dra iväg en beställning på ett gäng? är ju inte direkt nå pengar så

http://www.aliexpress.com/item/Truli...836227705.html

Jag hade nog skippat den där faktiskt :p

Lämna en kommentar:

• antonleyonberg
    replied
    detta lär väl vara fuffens 2.0 eller? värt att dra iväg en beställning på ett gäng? är ju inte direkt nå pengar så

Lämna en kommentar:

• Kronvall
    replied
    Någon som har tips på bra beteslådor för jigg, skallar samt mindre drag?

Lämna en kommentar:

• Träben
    replied
    @Simon W: de där zalt-liknande wobblerna, är de flyt, sjunk eller mittemellan?

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av Simon W Visa inlägg
    Ser jättefin ut, men jag tänkte max lägga ut 1000kr för spö och rulle för ett vertikalset. Finns ju olika Black Max-kit här i Sverige för det priset iof.
    Ok. Har inte kollat priserna sen jag köpte men betalade inte mer än 80-90 USD har jag för mig och settet på bilden har totalt gått på ca. 1000kr inklusive märkeslina och spöar en Black Max med hästlängder.

Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
    Den ser förbannat intressant ut den där rullen. Vad använder du den till för typ av fiske?
    Tyvärr så har ju allas gode Mumjuri slutat sälja den där. Hittar bara den för 127 dollar som billigast på Ali. Då känns det nog mer intressant att köpa en av något känt märke hehe
    Använder det till borrefiske med spinnare och mindre jigg men lär även funka ypperligt till vertikalfisket. Verkar ha gått upp lite i pris men hittade den för 94 USD här...

http://www.aliexpress.com/item/Pesca...434419540.html
    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-05-09, 17:31.

Lämna en kommentar:

• Simon W
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Den enda rulle jag kan rekommendera av de jag testat därifrån är Haibo Apollo. Känns som en riktig rulle och inte som en plastleksak som en del andra rullar därifrån. Tror folk haft bra erfarenheter av den som ser ut som en BFT Stealth också men den har jag inte testat själv, tror den säljs under en del olika namn på Ali.

Ser jättefin ut, men jag tänkte max lägga ut 1000kr för spö och rulle för ett vertikalset. Finns ju olika Black Max-kit här i Sverige för det priset iof.

Lämna en kommentar:

• Simon W
    replied
    Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
    Det där är väl snarare en swim whizz-kopia, och såna kryllar det av både på aliexpress och tradera. Och även i våra vanliga svenska fiskebutiker.

Sen är ju förvisso platypus "lite" inspirerad av swim whizz.
    Det har du helt rätt i! Var mycket mer likt Swim Whizz än platypus .

Lämna en kommentar:

• Träben
    replied
    Jag har även hittat något Westin Platypus-liknande som verkar helt okej, inte några superheta färger enligt mig men skulle vara kul att testa. 140mm 42gram och ligger på strax under 50kr/st om man köper 5st.

[ATTACH=CONFIG]67978[/ATTACH]

Någon här som har testat?
    Det där är väl snarare en swim whizz-kopia, och såna kryllar det av både på aliexpress och tradera. Och även i våra vanliga svenska fiskebutiker.

Sen är ju förvisso platypus "lite" inspirerad av swim whizz.

Lämna en kommentar:

• steffelol
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Den enda rulle jag kan rekommendera av de jag testat därifrån är Haibo Apollo. Känns som en riktig rulle och inte som en plastleksak som en del andra rullar därifrån. Tror folk haft bra erfarenheter av den som ser ut som en BFT Stealth också men den har jag inte testat själv, tror den säljs under en del olika namn på Ali.

Den ser förbannat intressant ut den där rullen. Vad använder du den till för typ av fiske?
    Tyvärr så har ju allas gode Mumjuri slutat sälja den där. Hittar bara den för 127 dollar som billigast på Ali. Då känns det nog mer intressant att köpa en av något känt märke hehe

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Jag funderar på att skaffa mig ett billigt vertikalspö och funderar på om ni har något tips på rulle och spö från Aliexpress? Åtminstonde rullen vore roligt att testa någonting därifrån.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
3 svar
2 874 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Swangsta  
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57