Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Någon som har köpt dropshot krokar från aliexpress? Tänkte köpa på mig typ ett 100 pack eller dyligt så man har
-
Du och jag gör och tycker exakt lika min vänUrsprungligen postat av .art Visa inlägg"125 kronor per paket + 25% av värdet."
Allt dyrt köper jag inom norden, så som spön och större saker.
Men jag kommer att fortsätta beställa småsaker för en dollar.
Fastnar paketet så skiter jag i att lösa ut, nekar att jag beställt och så beställer jag det igen och hoppas att det går igenom.
Postnord förtjänar inte en krona, dom sköter posten så otroligt dåligt redan som det är. Jag har haft problem med post som inte kommer sedan dom tog över. Kineserna betalar dessutom redan för frakten av paketen.
Skatt och tull bryr jag mig inte speciellt mycket om heller. Minst 75% av dom pengarna försnillas på ett eller annat sätt.
Jag är dock typen som alltid köper fiskekort, för det går till skillnad från det mesta av skatter tillbaks till mig och mina fiske vänner!

Peter
Lämna en kommentar:
-
"125 kronor per paket + 25% av värdet."Ursprungligen postat av Spim Visa inläggeller så här.. http://omni.se/postnord-drammer-dit-...-kina/a/e1PXvy
Vet inte om det är bra eller dåligt. Rimligen bra för våra lokala handlare och postnords resultat men det är ju inte därför den här tråden existerar.
Allt dyrt köper jag inom norden, så som spön och större saker.
Men jag kommer att fortsätta beställa småsaker för en dollar.
Fastnar paketet så skiter jag i att lösa ut, nekar att jag beställt och så beställer jag det igen och hoppas att det går igenom.
Postnord förtjänar inte en krona, dom sköter posten så otroligt dåligt redan som det är. Jag har haft problem med post som inte kommer sedan dom tog över. Kineserna betalar dessutom redan för frakten av paketen.
Skatt och tull bryr jag mig inte speciellt mycket om heller. Minst 75% av dom pengarna försnillas på ett eller annat sätt.
Jag är dock typen som alltid köper fiskekort, för det går till skillnad från det mesta av skatter tillbaks till mig och mina fiske vänner!
Senast ändrad av .art; 2018-02-01, 11:42.
Lämna en kommentar:
-
Köper endast från utlandet om det ej finns i Sverige
jag betalar gärna några kronor mer och gynnar T.ex Söders och Dogger
har andra orsaker oxå varför jag inte köper från T.ex Kina 
Lite OT sorry
Lämna en kommentar:
-
Helt rätt , det är galna mängder som kommer in i landet som det inte betalas skatt på .Ursprungligen postat av Spim Visa inläggeller så här.. http://omni.se/postnord-drammer-dit-...-kina/a/e1PXvy
Vet inte om det är bra eller dåligt. Rimligen bra för våra lokala handlare och postnords resultat men det är ju inte därför den här tråden existerar.
Det går inte stå & skylla alla problem på invandrare eller andra & i nästa stund köpa grejer utomlands & inte betala skatt .
Vi lurar oss själv på så många sätt .
Lämna en kommentar:
-
Han informerade om att det skulle bli momspådrag, något som egentligen är vettigt för tråden, du fortsatte med att diskutera skattefiffel.Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggDet var faktiskt inte jag som tog upp momsfrågan. Du skäller på fel person.
Lämna en kommentar:
-
Det var faktiskt inte jag som tog upp momsfrågan. Du skäller på fel person.Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggKan du ta detta i någon annan tråd? Kanske kinaskit - diskussionstråd? Detta är lixom en recensionstråd.
LÄnk finns i TS
EDIT
Läste hastigt när jag skrev inlägget först, kopplade totalknas i hjärnan
Lämna en kommentar:
-
"Så när detta införs, kommer de lägga på 25% på priset."
eller så här.. http://omni.se/postnord-drammer-dit-...-kina/a/e1PXvy
Lämna en kommentar:
-
Kan du ta detta i någon annan tråd? Kanske kinaskit - diskussionstråd? Detta är lixom en recensionstråd.Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggDu menar att om man kan smita från en skatt eller avgift som rätteligen ska betalas så ska man göra det? Gäller det även tex fiskekortsavgifter?
LÄnk finns i TS
EDIT
Läste hastigt när jag skrev inlägget först, kopplade totalknas i hjärnanSenast ändrad av daikai1; 2018-01-18, 23:22.
Lämna en kommentar:
-
Korrigering. Det är nog bara moms det gäller. Dvs att Postnord inte tar ut moms på (billiga) varor.Ursprungligen postat av jonasby Visa inläggSenaste dagarna har PostNord och Tullverket varit i skottgluggen ang att tull och moms inte tas ut på många försändelser från Kina. Resursbrist verkar det som. ”Tagna på sängen av stor ökning.”
Hur som, detta leder nog inte otroligen till att mer resurser tillsätts och kinapaket kommer ”drabbas” av tull och moms framöver. Så skynda på ...
Det verkar som om de tar ut tull (och då även moms) på dyrare varor. Dvs, när det är tullpliktigt. Så tolkar jag det.
Så när detta införs, kommer de lägga på 25% på priset.
Notera. Det är tydligen bara Postnord detta gäller. Andra speditionsföretag sköter sig. Men Postnord är nog de som tar emot mest från Kina.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 333 visningar