"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
    Kan du ta detta i någon annan tråd? Kanske kinaskit - diskussionstråd? Detta är lixom en recensionstråd.
    LÄnk finns i TS

EDIT
    Läste hastigt när jag skrev inlägget först, kopplade totalknas i hjärnan
    Det var faktiskt inte jag som tog upp momsfrågan. Du skäller på fel person.

Lämna en kommentar:

• Spim
    replied
    "Så när detta införs, kommer de lägga på 25% på priset."

eller så här.. http://omni.se/postnord-drammer-dit-...-kina/a/e1PXvy

Vet inte om det är bra eller dåligt. Rimligen bra för våra lokala handlare och postnords resultat men det är ju inte därför den här tråden existerar.

Lämna en kommentar:

• daikai1
    replied
    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Du menar att om man kan smita från en skatt eller avgift som rätteligen ska betalas så ska man göra det? Gäller det även tex fiskekortsavgifter?
    Kan du ta detta i någon annan tråd? Kanske kinaskit - diskussionstråd? Detta är lixom en recensionstråd.
    LÄnk finns i TS

EDIT
    Läste hastigt när jag skrev inlägget först, kopplade totalknas i hjärnan
    Senast ändrad av daikai1; 2018-01-18, 23:22.

Lämna en kommentar:

• jonasby
    replied
    Ursprungligen postat av jonasby Visa inlägg
    Senaste dagarna har PostNord och Tullverket varit i skottgluggen ang att tull och moms inte tas ut på många försändelser från Kina. Resursbrist verkar det som. ”Tagna på sängen av stor ökning.”

Hur som, detta leder nog inte otroligen till att mer resurser tillsätts och kinapaket kommer ”drabbas” av tull och moms framöver. Så skynda på ...
    Korrigering. Det är nog bara moms det gäller. Dvs att Postnord inte tar ut moms på (billiga) varor.
    Det verkar som om de tar ut tull (och då även moms) på dyrare varor. Dvs, när det är tullpliktigt. Så tolkar jag det.

Så när detta införs, kommer de lägga på 25% på priset.

Notera. Det är tydligen bara Postnord detta gäller. Andra speditionsföretag sköter sig. Men Postnord är nog de som tar emot mest från Kina.

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av jonasby Visa inlägg
    Senaste dagarna har PostNord och Tullverket varit i skottgluggen ang att tull och moms inte tas ut på många försändelser från Kina. Resursbrist verkar det som. ”Tagna på sängen av stor ökning.”

Hur som, detta leder nog inte otroligen till att mer resurser tillsätts och kinapaket kommer ”drabbas” av tull och moms framöver. Så skynda på ...
    Du menar att om man kan smita från en skatt eller avgift som rätteligen ska betalas så ska man göra det? Gäller det även tex fiskekortsavgifter?

Lämna en kommentar:

• jonasby
    replied

Lämna en kommentar:

• bushwakko
    replied
    Kast King har en FC-Coated som jag är riktigt nöjd med. Till ett mer än överkomligt pris. Lintjockleken stämmer inte överens helt 100, den är något tunnare än vad som anges. Men den fungerar toppen måste jag säga.

Lämna en kommentar:

• EsoxLudvigus
    replied
    Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
    Någon som har något AliExpress-tips på fluorkarbon-lina? Jag hade tänkt sätta samman några dropshot-riggar för att fiska abborre, men det finns ju en liten chans att en gädda tar också, och från vad jag förstår så är fluorkarbon då ett bättre material att ha gjort sin rigg av än nylon, eftersom det klarar lite mer.
    Tips gärna om vad för dimension jag bör ha också!
    Kör 0.40 flourcarbon ifrån Berkeley, körde innan med 0.40 nylon och det funkade helt okej för abborre dock är flourcarbon mycket mer tålig än nylon.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
    Någon som har något AliExpress-tips på fluorkarbon-lina? Jag hade tänkt sätta samman några dropshot-riggar för att fiska abborre, men det finns ju en liten chans att en gädda tar också, och från vad jag förstår så är fluorkarbon då ett bättre material att ha gjort sin rigg av än nylon, eftersom det klarar lite mer.
    Tips gärna om vad för dimension jag bör ha också!
    Tror som ovan, att det inte är någon idé att ta utomlands.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Jöns vilken storlek passar gäddspinn? Är det samma som man köper här dvs typ 6,4 osv?
    Brukar stå mått och vad de pallar i vikt.
    Jag vet faktiskt inte vad jag brukar beställa utan det blir lite olika varje gång då minnet är dåligt. Men köp 3st olika.
    En liten, en mellan och en stor. Då kommer du klara dig bra.

Brukar köra på dem runt 35kg eller mer för gädda tror jag.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
51 svar
6 316 visningar
0 gillar
Senaste inlägg MathiasJK  
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08