Ursprungligen postat av stahre87
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
-
Men nu har jag en del grejer som kostar mer än en krona styck på g, en rulle för 400kr, ett par brallor för 300kr mm mm...
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggFrågan är hur det blir med återbetalning för ej hämtade paket eller fakturorna?
krona styck och sedan skita i att hämta ut det... Några hundra tusen paket som först ska
hanteras med avgift och sedan hanteras igen och skickas tillbaka.
I ren protest...
Lämna en kommentar:
-
Frågan är hur det blir med återbetalning för ej hämtade paket eller fakturorna?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av .art Visa inlägg"125 kronor per paket + 25% av värdet."
Allt dyrt köper jag inom norden, så som spön och större saker.
Men jag kommer att fortsätta beställa småsaker för en dollar.
Fastnar paketet så skiter jag i att lösa ut, nekar att jag beställt och så beställer jag det igen och hoppas att det går igenom.
Postnord förtjänar inte en krona, dom sköter posten så otroligt dåligt redan som det är. Jag har haft problem med post som inte kommer sedan dom tog över. Kineserna betalar dessutom redan för frakten av paketen.
Skatt och tull bryr jag mig inte speciellt mycket om heller. Minst 75% av dom pengarna försnillas på ett eller annat sätt.
Jag är dock typen som alltid köper fiskekort, för det går till skillnad från det mesta av skatter tillbaks till mig och mina fiske vänner!
Räkna med kaos från och med den första mars. Då införs en regel som gör att Postnord kommer att ta ut en administrationsavgift på 75 kronor per paket som kommer från Kina och andra länder utanför EU upp till ett värde av 1.500 kronor. Är värdet högre blir administrationsavgiften 125 kronor.
Avgifterna tas ut för att Postnord ska se till att moms betalas in till statskassan, och för varor med ett högre värde än 1.500 ska även tull tas ut.
Har full förståelse att man inte vill betala avgift på det man beställer. Men har förståelse för post nord med. Servicen lär ju tveksamt bli bättre med ett par 100.000 paket extra lite då och då, det är väll lite som ett företag i produktion som får en beställning på 100.000 produkter. någon stans i ledet saktar det ner och i slutet irritationen hos slutkonsument. vill ingen batala för det heller utan det skall bara göras så uppstår i mina ögon samma problem.
Sen att kineserna betalar för frakten är en sak. Den är dock rätt subventionerad då de skulle få igång verksamheten, kina har inte alltid varit dominerande i produktion och infrastruktur.
De gånger jag är nere i kina kan man beställa prylar för ören och få det till dörren. Men levnadsstandarden är ju därefter,
Helt ärligt så kan jag hålla med att mycket av skattepengarna går till skit. bara nämna konsten på Nya KS i sthlm som verkar prioriteras framför patientplatserna. Men vi skall även vara glada av att vi har det så pass bra i sverige kontra andra länder.
Lite kina paket blir det på sådant som inte finns eller är svårt att få tag på men sponsrar hellre de svenska handlarna.
Sen att post nord faktiskt suger stjärt är ju ingen nyhet alls. Har haft skitmycket problem efter de gick ihop med danmark men man kan ju hoppas att kvaliten går upp.
D
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggLetar efter två BILLIG multi med bra linkapacitet & gärna högutväxlade .
Ska ha dom som hjälp när man byter lina .
Lämna en kommentar:
-
Letar efter två BILLIG multi med bra linkapacitet & gärna högutväxlade .
Ska ha dom som hjälp när man byter lina .
Lämna en kommentar:
-
X7 är typ den nya black max. 450 för en steed som har enbart grymms omdömen får det bli!
Det som gör mig fundersam är att många handlare säljer denna x7 i "jerkbait set" och samtidigt så säljs den som en "perfekt abborrulle"
En jerkbaitrulle (rulle lämplig och uppbyggd för jerfiske) och en rulle lämpad för lätta beten till abborre kan omöjlwva sammaSenast ändrad av stahre87; 2018-02-03, 13:26.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggNågon som kan tipsa om en liten lågprofilare för aborre? Orkar inte leta genom hundra sidor med recensioner699:- lite överallt
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggNågon som kan tipsa om en liten lågprofilare för aborre? Orkar inte leta genom hundra sidor med recensioner
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 250 visningar
1 gilla