Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Kinaskit" - Recensionstråd
Collapse
X
-
Får testa några och se då. Låter ju inte helt lovande tyvärr. Har du något tips på bra vajer att göra egna tunna tafsar av?Ursprungligen postat av joens Visa inläggEnligt mig är de skit. Köpte ett stort packe av dem men gav upp efter jag dragit av ett par stycken.
Så jag började knyta egna.
Billigare och Bättre beteslås och överlag bättre.
Lämna en kommentar:
-
Samma här.Ursprungligen postat av joens Visa inläggEnligt mig är de skit. Köpte ett stort packe av dem men gav upp efter jag dragit av ett par stycken.
Enklare och att tillverka egna, både för tafsar och till stingers. Då kan man anpassa längder och dimensioner. Välja vilka clips/lekanden man vill ha för ett speciellt beten. Dessutom slipper man en stor hög med tafsar som kanske aldrig kommer användas.
Så här års brukar Sambon sticka framför TVn men jag fixar tackel!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggKan tipsa om bra tafsar också. Köpa färdiga på fiskebutiken är ju ett skämt, typ 50kr för 2-3st.
Jag behöver till lättare fiske i vatten som håller en del gädda. 50st för 45kr känns mer ok.
Jag köpte 15cm 7x7 uncoated och de känns välbygda, mjuka och smidiga. Låsen kunde varit lite klenare men de kommer bli perfekta till små spinnare och abborrjigg.
[ATTACH=CONFIG]97684[/ATTACH]
http://s.aliexpress.com/aaYRfQJB
Enligt mig är de skit. Köpte ett stort packe av dem men gav upp efter jag dragit av ett par stycken.
Lämna en kommentar:
-
Fiffig Kinamojäng!
Jag hittade dom här prylarna på eBay för en månad sedan och dom kom med posten i fredags.
Kvaliten är väl lite sisådär med för 45:- st är dom helt ok. Fästena går att vrida o vända lite hursom helst, fiffigt.
Mässingsbussningar är ingjutna i plasten (skulle kunna vara ABS) men plasten är tyvärr inte armerad. Håller nog inte som spöhållare för trolling men skulle nog funka för mete och annan lättare användning. Fästena är lagom för rör 20-25 mm.
Bultarna är tyvärr inte rostfria (bara förzinkade) men dom ska jag försöka byta ut.
Tänkte använda dom som kamerafästen men man kan ju säkert få nytta av dom till lite olika saker.
Köpte fyra stycken så kan man flytta runt kamerorna lite när man vill.
Skitfiske!
Senast ändrad av Husse0416; 2017-11-19, 22:19.
Lämna en kommentar:
-
Ok. Bra att veta! Tyckte de kändes riktigt bra när jag packade upp dem. Får vara uppmärksam och byta ofta då.Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggDessa köpte jag för en tid sen. Tyvärr ingen vidare kvalité (mwnnvad gör det för dom pengarna? )
Flera gick sönder när man öppnat låset två eller tre gånger
Edit: Beställde lite olika mindre lås att byta till. Tyckte ändå de kändes lite klumpiga för mindre jigg. Hur är kvaliten på själva vajern?Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2017-11-19, 23:24.
Lämna en kommentar:
-
Dessa köpte jag för en tid sen. Tyvärr ingen vidare kvalité (mwnnvad gör det för dom pengarna? )Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggKan tipsa om bra tafsar också. Köpa färdiga på fiskebutiken är ju ett skämt, typ 50kr för 2-3st.
Jag behöver till lättare fiske i vatten som håller en del gädda. 50st för 45kr känns mer ok.
Jag köpte 15cm 7x7 uncoated och de känns välbygda, mjuka och smidiga. Låsen kunde varit lite klenare men de kommer bli perfekta till små spinnare och abborrjigg.
[ATTACH=CONFIG]97684[/ATTACH]
http://s.aliexpress.com/aaYRfQJB
Flera gick sönder när man öppnat låset två eller tre gånger
Lämna en kommentar:
-
Edit: Tydligen lite si och så med kvaliten enligt de som testat. Det återstår att se.
Kan tipsa om bra tafsar också. Köpa färdiga på fiskebutiken är ju ett skämt, typ 50kr för 2-3st.
http://s.aliexpress.com/aaYRfQJBSenast ändrad av Magnus (Sthlm); 2017-11-20, 22:18.
Lämna en kommentar:
-
Måste tipsa om ett grymt resespö! Hämtade precis ut ett Ace Hawk Voyager 7' 7-27g. 4-delat och känns riktigt bra. Närmaste jag har att jämföra med är ett SG Hitchhiker som jag tyckte var lite väl dyrt att ha liggande i bilen/barnvagnen för att alltid vara redo när tillfälle ges.
Rapp och lätt klinga, väger totalt 140g, bra kvalitet på spöpåsen.
Parade ihop det med en Kastking Mela II i 2000-storlek. Sitter som en smäck men 3000 hade också funkat. Nu väntar jag bara på black friday för att se om de har någon bra deal, i så fall beställer jag ett med lättare klassning också.
Har även en Piscifun Venom rulle på ingående och ett UL-spö, återkommer med info när den landat.
http://s.aliexpress.com/FR7Fz6Jf
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 874 visningar