Vertikalfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vertikalfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vertikalfiske

Kanske är skriver i fel forum, ber då om ursäkt för detta!

Tänkte dra ut och vertikalfiska imorgon. Då givarfästet är för smalt för relingen så tänkte jag fästa detta på aktern bredvid elmotorn, ca 50cm ifrån propellern. Blir de svårt att se jiggen? hur gör ni som har givarhållaren där bak?
    OBS nybörjare!

Tack!

Du bör fiska så nära givaren som möjligt och visst funkar det bra att ha givaren i aktern.

Dock kommer det kanske bli jobbigt i längden med att kunna kombinera bra kontroll av motorn, jigg och kunna sitta vettigt.

Kan du inte fixa en lösning som en övergång så du kan använda givaren där du känner?
    I värsta fall sätta fast en brädbit med en tving och sen sätta givarfästet i brädan.

En säkerhetslina kanske vore idé tills att du hittat en grym lösning.
    Alumacraft så klart!

Kommentera

Ok, då jag tänkte sätta fästet på högersidan av motorn. Så tänkte jag om jag sitter och styr elmotorn med högerhanden och håller spöet med vänsterhand. Så kanske det kan gå ändå.. Ah tack för tipsen Team T, tänker så det knakar!

Kommentera

Har ni några tips på bra allround jiggar? kan detta vara något http://www.olssonsfiske.se/lunkercit...353-c-345.aspx ?

Kommentera

De jiggarna är kanon. Köpte ett liknande paket med Fin-S jiggar när jag började med vertikalfiske.
          Bra med lite olika färger att prova med om man inte redan vet vilka färger man tycker fungerar bäst.

Kommentera

Saxat från Håkan Fransson´s Blogg:

Igår blev det dags för årets första göspass från båt. Det brukar ju i normala fall inträffa i April men som denna vinter har sett ut så ser det kärvt ut med isläggning i vår del av landet..........................
            .................. Ekot stiger omedelbart upp och det bara smäller till i spöt. Härligt! Efter en liten stund får jag glädjen att hålla en gös i perfekt vinterskrud, rund som en boll klockar hon in på 6,2 kg. Sen får jag av bara farten en till strax under femkilosmarkeringen och jag är mycket nöjd med dagen. Ge er gärna ut nu och fresta gösen, dom är i fantastisk kondition och även om fisket är segt kan belöningen bli stor. Ha de gott!

Så ut och prova, men ha flytoverall på, det är kallt både i luften och vattnet!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
            3 svar
            2 870 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Swangsta  
            Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57