Tjena tjena, jag har längtat och längtat till våren för att ge mig ut och börja fiska! Men saken är ju den att vinter har ju varit väldigt mild länge nu och snöfri, och ser ut att vara det ett tag till... Gäddorna leker väl runt mars/april-maj/juni? eller när vattnet blivit upp mot 7 grader? Grejen är ju att man brukar pimpla på vintern, men har inte sett någon tråd med tips om hur man går till väga för vanligt spinn o jerk-fiske på vintern? Så jag vill då bara höra lite hur och var man söker fisken (abborre och gädda i regel).
Fiskar i skärgården i havet där jag bor i tierpstrakten, båten är upptagen och planerar att lägga i den när det blir varmare( mars någongång kanske), men jag har en kanot som jag lätt kan hoppa i och använda ut en bit iaf! Ligger gäddorna och abborrarna i regel djupt nu såhär års när bottenvattnet är varmare än ytvattnet?? fiskemetod? Tack på förhand!!
Fiskar i skärgården i havet där jag bor i tierpstrakten, båten är upptagen och planerar att lägga i den när det blir varmare( mars någongång kanske), men jag har en kanot som jag lätt kan hoppa i och använda ut en bit iaf! Ligger gäddorna och abborrarna i regel djupt nu såhär års när bottenvattnet är varmare än ytvattnet?? fiskemetod? Tack på förhand!!

Kommentera