Ursprungligen postat av Genexxa
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske en mild vinter
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggDet är det som är haken. Man måste vara ute för att få fisk och även om vi har en mild vinter så kan det vara rätt grinigt jämfört med sommarfisket. Varm och torr måste man vara för att det ska vara kul.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sparetime Visa inläggJa så är det, och fisket efter havsöring kan kräva många långa pass utan så mycket som ett hugg innan man lyckas.....så ett visst mått av tålmodighet och envishet är nästan ett måste för att lyckas.....
Kommentera
-
Jo det är väl så, jag brukar inte ha ro i vanliga fall att meta, kan vara skönt att sitta på en klippa med en kall i handen och vänta men oftast är det kast som gäller med fullt fokus så värmen håller jag! Tålamodet har man ändå förbättrar/övat upp mycket sedan man började märker man, man driver sina ovana fiskepolare till vansinne ibland, haha
Kommentera
-
Hej
Jag tänkte prova att fiska lite gädda från land i östra Mälaren de närmaste dagarna. Det ska bli några plusgrader innan det vänder ner mot nollan på fredag, enligt SMHI.
Hur ska man gå till väga? Jag tror att gäddorna lägger sig vid botten, eftersom att vattnet är varmast där. Kan jiggar i lite heta färger locka dem till hugg? Eller vegeterar de vintern igenom nu?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pennywise Visa inläggHej
Jag tänkte prova att fiska lite gädda från land i östra Mälaren de närmaste dagarna. Det ska bli några plusgrader innan det vänder ner mot nollan på fredag, enligt SMHI.
Hur ska man gå till väga? Jag tror att gäddorna lägger sig vid botten, eftersom att vattnet är varmast där. Kan jiggar i lite heta färger locka dem till hugg? Eller vegeterar de vintern igenom nu?Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Kollade mitt fotoalbum och kunde konstatera att så här års i fjol var det fortfarande snöfritt och fiskbart där jag brukar hållas. Hur det sedan gick minns jag bara alltför väl. Hoppas verkligen att den kyla som utlovats till helgen bara är en "knäpp"...
Kommentera
-
Tjena igen, idag var jag ute och provade med ett par polare, satt ex antal timmar både från kanoten och land (klippa) och jiggade en bit ut i skärgården, ca 2-8 meter djupt och inte ett nafs.... Körde med olika jiggar och veva hem långsamt längst botten då den dunkade i ibland, provade olika djup, även trolling efter kanoten med 3 olika spön på vad jag tror va olika djup då jiggarna va olika tunga! Vad är knepet??!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 241 visningar
1 gilla