Fiske en mild vinter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske en mild vinter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
    He he.... kanske kan tända en brasa och grilla samtidigt, och kanske kan man kasta lite med ett annat spö samtidigt som man metar?
    Det är just detta jag älskar med mete. Rulla ihop sig vid en eld när det är helt tyst och lugnt runt omkring sig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Genexxa Visa inlägg
      Tjena igen, idag var jag ute och provade med ett par polare, satt ex antal timmar både från kanoten och land (klippa) och jiggade en bit ut i skärgården, ca 2-8 meter djupt och inte ett nafs.... Körde med olika jiggar och veva hem långsamt längst botten då den dunkade i ibland, provade olika djup, även trolling efter kanoten med 3 olika spön på vad jag tror va olika djup då jiggarna va olika tunga! Vad är knepet??!
      När man tror att man gör allting rätt men ändå inte får något kan det helt enkelt vara så att man fiskar på fel ställe. Så här års kan det vara svårt att gissa sig till bra ställen. Har man tur kan man dock hitta värsta hotspoten med massor av gädda. Är du ändå säker på att du fiskade på en plats där gäddan fanns så vet jag inte! Variera allt som en tok tills det vänder eller försöka en annan dag, då dom kanske är mer benägna att hugga. Trist att gå bomm men det hör till ibland.. :/
      Min hemsida för Nettel-Laken!
      http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
      http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Ja, det är svårt att gissa...Men som du säger, ju mer man har draget i vattnet ju större är chansen för fisk, och att man lär sig fiskens levnadssätt/områden och så Bomma har man gjort mycket redan så det är ingen fara, det hör till ja, haha! Bara att det va lite speciella förhållanden o fiska nu i och med att det varit ca 5 plusgrader ett tag när det vanligen är tjock is och snö nu, hehe... Tack för svar iaf, uppskattas!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        4 241 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B