Spigg på spinnfiske, hur vanlig är det egentligen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spigg på spinnfiske, hur vanlig är det egentligen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spigg på spinnfiske, hur vanlig är det egentligen?

Hej!
    Blir lite konfunderad då vi varit ute i soliga vädret nu två dagar i sträck och firrat. Båda dagarna har vi fått spigg på kroken vilket aldrig hänt förr.
    Igår fick polaren en rackare på abu atom och idag plockade jag två rackare på zam... dessa två idag togs dessutom i kasten efter varandra.
    Förstås har de inte huggit på dragen utan blivit ofrivilligt krokade men vafan... detta kan ju inte vara vanligt eller?
    Bifogade filer

hehe nej det lär inte höra till vanligheten, dock så är det nog svårt att missa dom när du köttar igenom din ZAM i ett spigg stim.

men vi kan väl säga att du fiskar på rätt ställe ialf när du felkrokar spigg, betesfisk = Rovfisk right?

Kommentera

Det har hänt mig några gånger när jag fiskat havsöring. Felkrokning i samtliga fall. Har även fått ett par fina strömmingar på så sätt i samband med havsöringfiske.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

det där är la löjor? på kroken.... spigg har juh piggar !
        Fish hard Go PRO

Kommentera

Vad det är för fisk är lite svårt att avgöra på bilderna, men en sak är säker det är inte spigg.
          Ser mer ut som att dom tillhör karp släktet.
          kalleh

Kommentera

Det har hänt mig en gång, fick en (felkrokad) spigg på en liten spinnare en gång.
            Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

De spigg jag har fångat liknar VERKLIGEN inte dessa. Dessa ser ju blanka ut ?

Kan ha fel men tror inte det är spigg

Kommentera

hehe ja inte är det spigg iaf.Ser snarare ut som någon löja eller nors(?).

Kommentera

Fin betesfisk för aborrfiske ;D

Kommentera

Idag fångades ytterligare två små rackare... nästan så man blir förbannad på de små liven då man måste kroka av dem hela tiden
                    Nej ärligt så är de grymt bra att ha där vi fiskar då de direkt avslöjar var gäddan går.

Man står i båten och skall dra ett kast när ett stim hoppar upp ur vattnet och man direkt kastar på det stimmet... ibland när stimmen är riktigt stora (2-3meter i diameter) så kan man se av småfiskarnas vak exakt hur fort samt åt vilket håll gäddan går - det är riktigt jävla ballt. Dessutom har vi sett ett antal hoppande gäddor (hela fisken uppe i luften på en gång) när de gett sig på dessa småisar.

Om arten är spigg vet jag inte... jag chansade bara faktiskt, men det kan mycket väl vara något annat. Det som är karaktärisktiskt för dessa småttingar är iaf. att de är jätteblanka, ungefär som strömming.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57